بیمه تکمیلی تامین اجتماعی،هزینه،تعهدات،افراد تحت پوشش | بیمه برگ

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی چیست؟

سازمان تامین اجتماعی برای جبران هزینه های درمان بیمه شدگان خود علاوه بر بیمه پایه، بیمه تکمیلی را با انعقاد قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ، ایجاد کرده است، تا بازنشستگان و مستمری بگیران از مزایا این بیمه برای پرداخت هزینه های درمانی خود استفاده کنند.

افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی

بیمه شدگان اصلی (بازنشستگان و از کار افتادگان)

افرادی که دارای دفترچه بیمه پایه هستند (بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایرانیان، بیمه خدمات درمانی).

این افراد باید شرایط خاصی داشته باشند که عبارت اند از:

فرزندان پسر تا پایان 22 سالگی در صورتی که شاغل نباشند. همچنین فرزندان پسر با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل تا 25 سالگی و در صورتی که دانشجو دکتری باشند تا 26 سالگی می توانند از این بیمه استفاده کنند.

فرزندان دختر در صورتی که شاغل نبوده و ازدواج نکرده باشند.

نوه هایی که به علت فوت پدر خود تحت سرپرستی بیمه شدگان اصلی قرار می گیرند.

اگر پدر و مادر بیمه شدگان اصلی تحت تکفل ایشان باشند.

 

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

 

هزینه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی چقدر است؟

حق بیمه به صورت ماهیانه 36,200 تومان است که از حقوق بازنشستگی افراد کسر می شود.

اگر حقوق شخص بازنشسته کمتر از یک میلیون تومان بوده و افراد تحت تکفل فرد بازنشسته بیش از 2 نفر باشند، حق بیمه تکمیلی به اندازه 3 نفر برداشته می شود.

تعهدات بیمه تکمیلی

تعهدات پاراکلینیکی 1 700 هزار تومان

تعهدات پاراکلینیکی 2 500 هزار تومان

خدمات فوق تخصصی 14 میلیون تومان

خدمات طبی عمومی 6 میلیون تومان

آزمایشات و پاتالوژی 400 هزار تومان

استفاده از بیمه درمان

بیمه شدگان برای استفاده از خدمات شرکت بیمه باید به شرکت آتیه سازان حافظ مراجعه کرده و دستور پزشک معالج خود و وضعیت بیماریشان را شرح دهند، سپس این شرکت معرفی نامه بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد خود را به آنها معرفی می کند.

البته این افراد می توانند به هر بیمارستانی که می خواهند مراجعه کنند و پس از درمان و پرداخت هزینه ها فاکتور آن را به بیمه ارائه دهند تا بیمه هزینه های آنان را بپردازد.

 

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

 

مدارک لازم برای دریافت معرفی نامه

گواهی پزشکی که شامل نوع بیماری و عمل جراحی می شود.

کپی کارت ملی، شناسنامه و دفترچه بیمار و بیمه شده اصلی

اگر بیمار فرزند دختر باشد اصل و کپی صفحات اول و دوم شناسنامه او لازم است.

اگر فرزند پسر بالای 22 سال باشد باید گواهی اشتغال ارائه دهد.

مدارک لازم برای دریافت هزینه درمان

اگر شخص بیمار در بیمارستان بستری و درمان شده باشد، پس از درمان می تواند با ارائه فاکتور هزینه ها، آنها را از بیمه دریافت کند.

برای این منظور مدارک ذیل لازم است:

اصل صورت حساب بیمارستان یا مرکز درمان که حاوی مهر معتبر بیمارستان یا مرکز درمان باشد.

اصل گواهی پزشک که نشاندهنده نوع عمل جراحی یا خدمات درمانی باشد.

اصل و کپی صفحه اول شناسنامه و دفترچه بیمه سلامت.

اصل ریز خدمات پارکلینیک، آزمایشات، سی تی اسکن و غیره.

 در صورت فوت بیمه گزار اصلی چه باید کرد؟

اگر بیمه شده اصلی در طول مدت بیمه تکمیلی فوت کند، سایر اعضا تحت تکفل او می توانند با پرداخت حق بیمه بیمه تکمیلی، از این بیمه تا زمان انقضا آن استفاده کنند.

اما بعد از انقضا بیمه نامه، دیگر به علت نبود بیمه شده اصلی، افراد تحت تکفل او نیز نمی توانند از این بیمه نامه استفاده کنند.

تعریف کروکی سازشی،غیرسازشی،شرایط و نحوه ترسیم،اعتراض | بیمه برگ

کروکی سازشی و غیر سازشی چیست؟

کروکی سازشی، کروکی است که در یک صفحه تنظیم شده و تمام اطلاعات و مشخصات طرفین حادثه و شرح حادثه در آن نوشته می شود.

کروکی غیر سازشی، کروکی است که دارای دو صفحه بوده و در صفحه اول آن اطلاعات و مشخصات طرفین حادثه، حالت خودروها یا عابران و چگونگی وقوع تصادف شرح داده می شود.

در صفحه دوم نیز مشخصات افسر راهور ناجا، جزییات و علت های وقوع حادثه نوشته می شود.

شرایط ترسیم کروکی سازشی

در صورت تشخیص پلیس راهور

در صورتی که تعداد خودروهای حادثه بیش از یک خودرو باشد.

شخص مقصر و زیاندیده در شهرهای مختلف ساکن باشند.

طرفین حادثه نسبت به تقصیر خود در تصادف معترض باشند.

هر دو راننده مقصر حادثه بوده و در ایجاد آن سهمی داشته باشند.

 هر دو طرف تصادف یا یکی از آنها بیمه نامه شخص ثالث نداشته باشد.

 

نحوه تنظیم کروکی سازشی و غیر سازشی

 

شرایط ترسیم کروکی غیر سازشی

در صورتی که حادثه منجر به فوت یا جرح شود.

در صورتی که خسارت های وارده در حادثه از سقف تعهدات مالی شرکت بیمه بیشتر باشد.

در صورتی که بیش از یک خودرو در حادثه آسیب دیده باشد.

طرفین حادثه قصد انجام اقدام قضایی داشته باشند ماننند زمان افت قیمت خودرو یا خواب خودرو.

مراحل پرداخت خسارت در تصادفات با کروکی

پلیس راهور مقصر را مشخص کرده و کروکی را ترسیم می کند.

خودرو به تعمیرگاه انتقال داده می شود.

راننده زیاندیده به واحد خسارت شرکت بیمه شخص مقصر مراجعه و پرونده تشکیل می دهد.

کارشناس بیمه یا ارزیاب خسارت از اتومبیل شخص مقصر بازدید می کنند.

در نهایت خودرو زیاندیده تعمیر می شود.

نکات مربوط به کروکی تصادفات

در کروکی های ترسیم شده توسط افسر تاریخ و زمان وقوع حادثه درج می شود، از این رو معمولا شما هر زمان که با در دست داشتن کروکی مربوطه به شرکت بیمه مراجعه کنید می توانید خسارات خود را دریافت کنید.

شرکت های بیمه بدون داشتن کروکی خصوصا در مورد بیمه بدنه مبلغ بسیار کمی را به عنوان خسارت می پردازند لذا بهتر است در همه موارد از افسر بخواهید حتما کروکی بکشد.

در زمان وقوع تصادفاتی که به جرح یا فوت منتهی نشده است بهتر است رانندگان از وضعیت خودروها از جهات مختلف عکس گرفته سپس خودروها را به سمت راست خیابان هدایت کنند تا از ایجاد ترافیک جلوگیری شود.

شرکت های بیمه برای افت قیمت خودرو در زمان تصادف هزینه ای نمی پردازند.

اگر تصادف منجر به فوت یا جرح شود بهتر است فورا با اورژانس تماس بگیرید اما اگر به علت حاد بودن وضعیت شخص خودتان او را به بیمارستان رساندید، نگران نباشید زیرا هزینه های بیمارستان شخص زیاندیده در تصادفات به عهده صندوق خسارات بدنی است و برای دریافت این خسارات حتما باید کروکی حادثه را در دست داشته باشید.

 

نحوه تنظیم کروکی سازشی و غیر سازشی

 

اعتراض به کروکی افسر

در زمان وقوع حادثه افسر کاردان فنی در محل حادثه حاضر شده و اقدام به ترسیم کروکی می کند.

اگر یکی از طرفین نسبت به کروکی ترسیم شده توسط افسر اعتراض داشته باشد می تواند اعتراض خود را در دادسرا مطرح کند، در این صورت هیئت 3 نفره کارشناسی با بازسازی صحنه تصادف و معاینه محل کروکی جدیدی را ترسیم می کند، اگر باز هم نسبت به این کروکی ترسیم شده اعتراضی صورت گیرد، اینبار کروکی توسط هیئت کارشناسی 5 یا 7 نفره ترسیم می شود.

در موردی که افسر از کشیدن کروکی خودداری کند نیز می توانید در دادسرا نسبت به این عمل او اعتراض کنید.

نحوه ترسیم کروکی تصادفات

اگر افسر راهور در صحنه تصادف، دارای کد کارشناسی فنی باشد، کروکی تصادف را تنظیم می کند، سپس طرفین تصادف باید کروکی را به واحد رسیدگی به تصادفات یگان راهورناجای انتظامی منطقه برده و آن را مهر کنند.

اما اگر افسر راهوری که در صحنه تصادف حاضر شده است، کد کارشناسی نداشته باشد، پیش فرض کروکی را ترسیم می کند. سپس شما باید این کروکی را برای ترسیم کروکی نهایی به واحد رسیدگی به تصادفات مناطق و نواحی راهنمایی و رانندگی ناجا تحویل دهید.

اگر کروکی دارای خط خوردگی یا لاک گرفتگی باشد، باید پس از بازدید خودرو یک نامه به همراه کروکی به افسر ترسیم کننده کروکی ارسال شود تا او قسمت خط خورده یا لاک گرفته شده را تایید کند.

بیمه بدنه بیمه شخص ثالث

مدارک لازم جهت دریافت خسارت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه بدون کروکی | بیمه برگ

همانطور که می دانید بیمه شخص ثالث خسارات مالی و جانی شخص ثالث و خسارات جانی راننده مقصر را جبران می کند.

دریافت خسارت از شرکت از دو طریق دریافت خسارت با کروکی و دریافت خسارت بدون کروکی امکان دارد.

ما در این مطلب دریافت خسارت بدون کروکی در بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را بررسی می کنیم.

کروکی در چه مواردی لازم است؟

تصادف شاخ به شاخ در صورتی که باعث خسارت شود و آسیب جسمانی نداشته باشد.

تصادفی که باعث جراحت شود.

تصادفی که در اثر حرکت دنده عقب یکی از طرفین اتفاق افتد.

تصادفی که علت آن مشکوک و نامشخص باشد.

کروکی در چه مواردی ضروری نیست؟

در صورتی که تصادف منجر به خسارت جانی نشود.

طرفین تصادف بر نکشیدن کروکی توافق کنند.

خسارت کمتر از 6 میلیون و 300 هزار تومان باشد.

 

دریاف خسارت بدون کروکی

 

نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی

هر دو خودرو دارای بیمه نامه معتبر شخص ثالث باشند.

هر دو راننده گواهینامه مناسب با وسیله نقلیه را داشته باشند.

طرفین حادثه در مورد آن اختلافی نداشته باشند.

تصادف منجر به خسارت جانی نشده باشد.

راننده هر دو خودرو باید در شعبه پرداخت خسارت بیمه حاضر شوند.

سقف خسارت پرداختی شرکت بیمه در مورد تصادفات بدون کروکی 7 میلیون تومان است.

 دریافت خسارت بدون کروکی

برای دریافت خسارت بدون کروکی، طرفین تصادف باید از زمان وقوع تصادف ظرف 5 روز در شرکت بیمه حاضر شوند.

در تصادف بدون کروکی مقصر حادثه باید در شرکت بیمه حاضر شود در حالیکه اگر برای تصادف کروکی کشیده شود دیگر نیازی به حضور مقصر نیست.

نماینده شرکت بیمه و پلیس حتما باید در صحنه تصادف حضور داشته باشند.

 

دریافت خسارت بیمه بدنه

 

پرداخت خسارت بدون کروکی در بیمه بدنه

برای دریافت خسارت در بیمه بدنه کروکی لازم است و معمولا شرکت های بیمه بدون کروکی خسارت بیمه بدنه را پرداخت نمی کنند.

مگر خسارت جزیی و از صحنه تصادف عکس هایی نیز موجود باشد. در این صورت شرکت ها تا سقف 3 میلیون تومان خسارت را پراخت می کنند.

در طول اعتبار بیمه بدنه فقط یکبار می توانید از شرکت بیمه خسارت بدون کروکی دریافت کنید.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه بدنه

اصل و کپی گواهینامه

اصل و کپی کارت خودرو

اصل و کپی بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث

عکس از صحنه تصادف

بازدید کارشناس از خودرو

سقف خسارت بیمه بدنه و شخص ثالث بدون کروکی 

سقف خسارت در بیمه بدنه 3 میلیون تومان و در بیمه شخص ثالث 7 میلیون تومان می باشد.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث بدون کروکی

بیمه ایران

اصل و کپی بیمه نامه شخص مقصر و زیاندیده

اصل و کپی گواهینامه رانندگی شخص مقصر و زیاندیده

اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه شخص مقصر و زیاندیده

حضور رانندگان مقصر و زیاندیده

مراجعه وسایل نقلیه دو طرف تصادف

اصل فاکتور رسمی لوازم؛ داغی قطعات تعویضی با نظر کارشناس ارزیاب و رویت سلامت وسیله نقلیه زیاندیده.

بیمه البرز

در بیمه البرز کارشناس واحد خسارت اتومبیل را بررسی کرده و نظر خود را بیان می کند.

در صورت تایید حادثه توسط کارشناس خسارت مدارک ذیل لازم است.

ارائه اصل کارت ملی، کارت خودرو، بیمه نامه و گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه به همراه اصل کوپن بیمه شخص ثالث

حضور هر دو طرف تصادف به همراه خودرو

بیمه البرز 2.5% مبلغ دیه در ماه های حرام را برای تصادفات بدون کروکی پرداخت می کند.

در صورت عدم تایید حادثه توسط کارشناس واحد خسارت مدارک ذیل لازم است.

اصل و کپی برابر اصل گزارش کارشناس رسمی دادگستری

گزارش تامین دلیل

اصل یا کپی برابر اصل گزارش کلانتری یا پاسگاه راهنمایی رانندگی

اصل یا کپی برابر اصل اوراق بازجویی طرفین

اصل یا کپی برابر اصل برگه اعتراف به تقصیر مقصر حادثه یا رای قطعی مرجع قضایی

ارائه اصل کارت ملی، کارت خودرو، بیمه نامه و گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه به همراه اصل کوپن بیمه شخص ثالث

اصل یا کپی برابر اصل شده نامه مرجع قضایی خطاب به بیمه البرز

برای پرداخت خسارت تا مبلغ 10 میلیون ریال حضور راننده زیاندیده به همراه خودرو و برای پرداخت خسارت بیش از آن حضور دو طرف حادثه الزامی است.

بیمه آسیا

اصل و کپی بیمه نامه معتبر شخص زیاندیده و مقصر حادثه

اصل و کپی گواهینامه رانندگی شخص مقصر و زیاندیده

اصل و کپی کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسایل نقلیه مقصر و زیاندیده

اصل و کپی کارت ملی شخص زیاندیده و مقصر

اصل فاکتور رسمی لوازم؛ داغی قطعات تعویضی با نظر کارشناس ارزیاب و رویت سلامت وسیله نقلیه زیاندیده.

بیمه پارسیان

اصل بیمه نامه شخص ثالث طرفین حادثه

برش کوپن بیمه نامه دو طرف حادثه

گواهینامه طرفین حادثه

کارت ماشین یا سند خودرو طرفین حادثه

اصل کروکی تصادف که توسط افسر تصادف مهر شده باشد.

بیمه پاسارگاد

اعلام خسارت در اسرع وقت و بلافاصله بعد از تصادف

اصل و کپی بیمه نامه شخص ثالث طرفین  

کوپن بیمه نامه شخص ثالث مقصر حادثه

اصل و کپی گواهینامه و کارت خودرو

حضور وسایل نقلیه دو طرف در شعبه خسارت و بررسی آنها توسط کارشناس

بیمه رازی

برش کوپن بیمه ثالث شخص مقصر

بیمه نامه شخص ثالث زیاندیده

گواهینامه دو شخص مقصر حادثه

کارت شناسایی خودرو مقصر حادثه

اصل سند مالکیت خودرو زیاندیده

حضور دو خودرو مقصر و زیاندیده حادثه

بیمه نوین

گواهینامه، کارت ملی، کارت خودرو و بیمه نامه شخص ثالث طرفین حادثه

بررسی وسایل نقلیه دو طرف توسط کارشناس بیمه

بیمه نوین 2.5% مبلغ دیه در ماه های حرام یا به میزان تعهد بیمه شخص ثالث مقصر حادثه خسارت را جبران می کند.

بیمه دانا

کوپن بریده شده بیمه نامه شخص مقصر حادثه

اصل بیمه نامه شخص ثالث زیاندیده

گواهینامه و کارت ملی طرفین حادثه

کارت شناسایی خودرو مقصر حادثه

اصل سند مالکیت خودرو زیاندیده

حضور خودروهای دو طرف برای بررسی توسط کارشناس

بیمه کارآفرین

بیمه نامه شخص ثالث هر دو طرف حادثه

اصل کارت مالکیت یا سند خودرو دو طرف حادثه

ارائه گواهینامه دو طرف حادثه

رجوع دو خودرو مقصر و زیاندیده.

بیمه ما

کوپن بریده شده بیمه نامه شخص مقصر

اصل بیمه شخص ثالث زیاندیده

گواهینامه رانندگی دو طرف حادثه

کارت شناسایی خودرو مقصر حادثه و سند خودرو زیاندیده

بررسی هر دو خودرو توسط کارشناس بیمه

بیمه بدنه بیمه شخص ثالث

تصادف صحنه بهم خورده،خسارات جانی و مالی،کروکی فرضی(غیر فرم) | بیمه برگ

در زمان وقوع حادثه و تصادف، اگر طرفین صحنه تصادف را ترک کنند یا وضعیت خودرو ها را تغییر دهند، به طوریکه کارشناس پلیس نتواند کروکی تصادف را ترسیم کند، این تصادف صحنه به هم خورده نامیده می شود.

از آن طرف حفظ صحنه تصادف نیز گاهی باعث ایجاد ترافیک سنگین می شود. از این رو ما تصادفات را به دو دسته تصادفات منجر به خسارات جانی و تصادفات منجر به خسارات مالی تقسیم کرده ایم.

تصادفات منجر به خسارات مالی

در تصادفات منجر به خسارت مالی، طبق قانون و برای رعایت حقوق سایرین، طرفین تصادف باید ماشین های خود را به سمت راست خیابان یا بزرگراه هدایت کنند.

در صورتی که رانندگان نگران از بین رفتن حق خود هستند می توانند قبل از جا به جایی خودروها به سمت راست خیابان یا بزرگراه، از صحنه تصادف فیلم یا عکس تهیه کنند.

همچنین اگر طرفین به هر دلیلی نتوانند فیلم یا عکس تهیه کنند و کروکی ترسیم شده توسط پلیس را نیز مطابق حقیقت ندانند می توانند به شورا حل اختلاف رجوع کرده و درخواست کارشناسی دوباره صحنه تصادف را مطرح کنند.

تصادفات منجر به خسارات جانی

برخلاف تصادفات منجر به خسارات مالی، در تصادفات منجر به خسارات جانی طرفین تصادف نمی توانند به هیچ وجه صحنه تصادف را تغییر دهند و باید پس از تصادف فورا به آمبولانس و پلیس اطلاع دهند.

 

در تصادفات صحنه به هم خورده چگونه خسارت بگیریم

 

در هر صورت در تصادفاتی که صحنه آنها به هم خورده است کارشناس پلیس براساس اظهارات طرفین کروکی فرضی به صورت فرم یا غیر فرم تنظیم می کند.

کروکی غیر فرم

کارشناس دادگستری با توجه به اظهارات طرفین، شرح حادثه را در سربرگ های خود یادداشت می کند.

کروکی غیر فرم که همان شرح حادثه است چون سری و سریال کروکی اصلی را ندارد در سامانه راهور ثبت نمی شود.

این کروکی توسط افسر ترسیم کننده کروکی رد یا قبول می شود.

چگونگی پرداخت خسارت در تصادفاتی که صحنه آنها به هم خورده است

شخص زیاندیده باید به کلانتری محل حادثه مراجعه کرده و پس از اعلام تصادف، علیه مقصر حادثه شکایت کند.

سپس رییس کلانتری ترسیم کروکی را از قاضی دادگاه در خواست می کند.

این کروکی به دستور قاضی توسط کارشناس رسمی دادگستری تنظیم می شود.

در نهایت شخص زیاندیده کروکی و سایر مدارک برای دریافت خسارت را به شرکت بیمه راننده مقصر تقدیم می کند تا شرکت خسارت او را بپردازد.

دریافت خسارت جانی

برای دریافت این خسارت، پس از اینکه شخص زیاندیده به کلانتری شکایت کرد، کلانتری او را به پزشکی قانونی معرفی کرده و پرونده شکایت را نیز به دادسرا ارسال می کند.

شخص زیاندیده پس از احضار در دادسرا باید دادخواستی علیه راننده مقصر حادثه تنظیم کند.

دادگاه به دادخواست او رسیدگی کرده و رای صادر می کند سپس شخص زیاندیده می تواند با رجوع به شرکت بیمه یا صندوق تامین خسارت های بدنی، خسارات خود را مطالبه کند.

بیمه شخص ثالث بیمه بدنه

نحوه و مراحل شکایت از شرکت بیمه،ایران،ملت،پارسیان،دی،میهن | بیمه برگ

برای شکایت از بیمه به کجا مراجعه کنیم؟

در صورتی که به هر علت از شرکت بیمه خود رضایت ندارید می توانید با رجوع به سایت بیمه مرکزی شکایت خود را مطرح کنید.

در ذیل مراحل ثبت شکایت در سایت بیمه مرکزی را برای شما توضیح می دهیم. پس از ثبت شکایت ظرف 6 روز به شکایت شما رسیدگی می شود.

برای ثبت شکایت در سایت بیمه مرکزی، باید شماره بیمه نامه و شماره پرونده خسارت را داشته باشید، علاوه بر آن کد ملی، تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن همراهتان نیز لازم است.

سپس به سامانه شکایت بیمه مرکزی رجوع کرده و پس از مطالعه قوانین مربوط به شکایت به بخش ثبت شکایات مراجعه کنید.

 

شکایت از بیمه

 

بعد از آن می توانید نوع شکایت خود را انتخاب کنید. شما می توانید از شرکت بیمه، کارگزاران، نمایندگان بیمه یا صندوق تامین خسارت های بدنی شکایت کنید.

 

شکایت از بیمه

 

در مرحله بعد مشخصات بیمه تان از قبیل شرکت بیمه، شماره بیمه نامه و عنوان بیمه نامه را وارد کنید.

 

شکایت از شرکت بیمه

 

در مرحله بعد باید مشخصات خودتان از قبیل کد ملی، تاریخ تولد، تلفن و آدرستان را وارد کنید.

 

شکایت از بیمه

 

پس از وارد کردن مشخصات فوق نوبت به طرح شکایت می رسد در این قسمت ابتدا موضوع شکایت خود را انتخاب کرده سپس توضیحات خود را در قسمت طرح شکایت درج نمایید.

 

شکایت از شرکت بیمه

 

در بخش بعدی می توانید مستندات خود را بارگذاری کنید.

 

شکایت از بیمه

 

در آخر پس از ثبت شکایت در مرحله تایید نهایی کد رهگیری به شما داده می شود که با استفاده از آن می توانید شکایت خود را در سامانه پیگیری شکایات، پیگیری کنید.

کد رهگیری به شماره همراهتان نیز پیامک می شود با این وجود به هیچ وجه این کد را گم نکنید.

 

شکایت از شرکت بیمه

بیمه شخص ثالث