کارت هوشمند سلامت،بیمه تامین اجتماعی،دریافت،هزینه،مزایا | بیمه برگ

برای تعویض دفترچه های بیمه تامین اجتماعی شما مجبور هستید ساعت های زیادی را در شعبه تامین اجتماعی منتظر بمانید، علاوه بر آن نگهداری از سوابق بیمار و دسترسی سریع به آن نیز کار دشواری است، گاهی به خاطر نبود همین سوابق، بیمار مجبور به تکرار برخی آزمایش ها می شود.

سازمان تامین اجتماعی برای حل این مشکلات تصمیم گرفته است که دفترچه های تامین اجتماعی را حذف و کارت هوشمند سلامت را جایگزین آن کند.

 

کارت هوشمند سلامت چیست؟

کارت هوشمند سلامت دارای تراشه الکترونیکی بوده و اطلاعات درمانی بیمه شده، سوابق مالی و اعتباری او همه در آن ذخیره می شود. این کارت نیاز به تمدید به صورت حضوری نداشته و به صورت الکترونیکی تمدید می شود.

برای هر بیمار دو کارت سلامت صادر می شود یکی کارت سلامت اختصاصی، یکی غیر اختصاصی.

تفاوت این دو کارت در این است که کارت اختصاصی شامل اطلاعات پزشکی و درمانی بیمه شده و کارت غیر اختصاصی حاوی اطلاعات مالی و اعتباری بیمه شده است.

 

 

 

کارت هوشمند بیمه سلامت

 

مزیت های کارت هوشمند سلامت

تنها شخص بیمه شده می تواند از آن استفاده کند.

خطاهای پزشکی کاهش می یابد

دسترسی سریع به اطلاعات بیمار

صرفه جویی در هزینه های تولید دفترچه

عدم نیاز به انجام آزمایش های تکراری.

 

نحوه دریافت کارت هوشمند سلامت

سازمان تامین اجتماعی از طریق اخبار و سایت خود زمان مشخصی را اعلام می کند تا بیمه شدگان در آن زمان به این سازمان مراجعه و با ارائه کارت ملی و دفترچه بیمه خود، کارت هوشمند سلامت دریافت کنند.

 

 

 

کارت هوشمند بیمه تامین اجتماعی

 

حذف دفترچه های کاغذی

این طرح در حال حاضر در درمانگاه آزادی تامین اجتماعی به صورت آزمایشی اجرا می شود. کافی است شما به این درمانگاه مراجعه کرده و کد ملی خود را اعلام کنید، در این صورت کارت موقتی برای شما صادر می شود. با استفاده از این کارت موقت شما می توانید درمان خود را انجام دهید.

سیستم نرم افزاری وجود دارد که درمانگاه، آزمایشگاه و داروخانه آن مرکز را به هم متصل می کند، اطلاعات درمانی شما در این سیستم ثبت شده و داروخانه آن داروهای مورد نیازتان را قبل از مراجعه شما برایتان آماده می کند.

تا شهریور 97 دفترچه تامین اجتماعی به صور کل حذف و کارت هوشمند سلامت جایگزین آن می شود.

 

 

 

هزینه کارت هوشمند سلامت

صدور کارت هوشمند تامین اجتماعی برای بیمه شدگان این سازمان هیچ هزینه ای ندارد.

برخی از افراد سود جو با ادعا صدور کارت هوشمند از بیمه شدگان تامین اجتماعی مبالغی را دریافت کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.