بیمه مسافرتی،کمک رسان،خسارت،تعهد،تخفیف،پوشش | بیمه برگ

در سفرهای خارجی ممکن است مشکلات زیادی برای امنیت و سلامت فرد ایجاد شود، برخی از این مشکلات عبارت هستند از گم شدن مدارک شناسایی، تاخیر در پرواز و انواع بیماری ها، که خصوصا اگر به زبان آن کشور مسلط نباشید دردسر ساز است.

 

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی بیمه ای است که در ازا دریافت حق بیمه، در زمان سفر از بیمه گزار در برابر حوادث مختلف محافظت می کند.

بعضی از سفارت خانه ها برای صدور ویزا داشتن بیمه مسافرت را الزامی می دانند اما ما توصیه می کنیم در سفرهایی هم که داشتن این بیمه الزامی نیست آن را تهیه کنید.

به علت اختلاف قیمت ارز در کشور ما با دیگر کشور ها ممکن است شما برای پرداخت هزینه هایی مثل درمان یک سرما خوردگی ساده مجبور به پرداخت هزینه زیادی شوید.

یا ممکن است در سفر وسایل شما گم یا دزدیده شود، همچنین ممکن است در زمان بروز مشکل شما هیچ پولی در اختیار نداشته باشید.

در تمام این اتفاقات بیمه مسافرتی هزینه ها را پرداخت می کند.

 

شرکت های کمک رسان

شرکت های بیمه ایرانی در خارج از کشور شعبه ای ندارند، از این رو این شرکت ها با شرکت های کمک رسان خارجی قرارداد تنظیم می کنند تا در صورت بروز مشکل این شرکت ها به مسافران خدمات لازم را ارائه دهند.

 

 

 

بیمه مسافرتی

 

نحوه پیگیری خسارت

اگر در سفر حادثه ای اتفاق افتد، بیمه گزار باید با شماره تلفنی که بر روی بیمه مسافرتی او درج شده است تماس گرفته و پس از بیان مشخصات خود، شماره بیمه نامه و مدت اعتبار آن، حادثه اتفاق افتاده را توضیح دهد.

شرکت کمک رسان فورا اقدام لازم را برای کمک به مسافر انجام می دهد، برخی از شرکت های کمک رسان در بعضی از حوادث خدماتی را ارائه نمی دهند، در این مورد شخص خود هزینه های مربوطه را پرداخت می کند و صورتحساب آن را به شرکت بیمه در کشور محل اقامت خود برده و از آنجا خسارت پرداختی را دریافت می کند.

 

نحوه پرداخت خسارت

شرکت کمک رسان به دو صورت خسارات شخص بیمه گزار را پرداخت می کند، صورت اول پرداخت خسارت به سازمانی است که بیمه گزار برای حل مشکل خود به آنجا رجوع کرده است، مثل آنکه بیمه گزار دچار مسمومیت شده و به این علت به بیمارستان رجوع کند، شرکت کمک رسان هزینه درمان او را مستقیم به بیمارستان می پردازد.

صورت دوم زمانی است که شرکت کمک رسان مستقیم خسارت را به بیمه گزار پرداخت می کند، مثل زمانی که پرواز بیمه گزار بیش از حد تاخیر داشته باشد.

در صورتی که بیمه گزار به دلایلی نخواهد یا نتواند از شرکت کمک رسان هزینه ای دریافت کند، می تواند صورت حساب هزینه های خود را به شرکت بیمه در کشور محل اقامت خود تحویل داده و هزینه ها را دریافت کند.

یکی از فاکتورهای مهم در خرید بیمه مسافرتی داشتن اپراتور فارسی زبان شرکت کمک رسان است، پس بهتر است در این مورد تحقیق کنید و شرکت کمک رسانی را انتخاب کنید که اپراتور فارسی زبان داشته باشد مثل شرکت Mideast .

 

 

 

 

بیمه مسافرتی

 

مدت زمان بیمه مسافرتی

با توجه به مدتی که قصد سفر دارید می توانید مدت قرارداد بیمه خود را مشخص کنید. کمترین مدت برای خرید بیمه مسافرت 7 روز و بیشترین مدت آن یکسال است.

بیمه مسافرتی یکساله یا شش ماهه معمولا به کسانی توصیه می شود که در طول  سال دفعات زیادی به سفر می روند اما اگر شخصی یکبار در طول سال قصد سفر دارد بهتر است برای همان مدت بیمه نامه تهیه کند.

 

سن بیمه گزار

یکی یگر از عوامل تاثیر گذار بر نوع بیمه مسافرتی و نرخ آن سن بیمه گزار است.

شرکت های بیمه از بدو تولد تا 85 سالگی به بیمه گزاران بیمه مسافرت ارائه می دهند اما خدمات این بیمه ها برای هر گروه سنی متفاوت است.

 

سقف تعهدات

منظور از سقف تعهدات، بیشترین تعهدی است که بیمه گر در برابر بیمه گزار دارد.

میزان سقف تعهد پوشش های مختلف بیمه مسافرتی متفاوت است و طرح های بیمه معمولا با سقف تعهد هزینه های درمان شناخته می شوند. برای مثال وقتی گفته می شود طرح 40 یورویی یعنی سقف تعهد هزینه درمان در این طرح 40 یورو است و در صورتی که شخص دچار بیماری شود که هزینه درمان آن بیش از 40 یورو باشد، باقی هزینه توسط خود او پرداخت می شود.

هر چه سقف تعهدات بیمه گر بیشتر باشد، بیمه گزار باید حق بیمه بیشتری را نیز بپردازد.

 

 

 

بیمه مسافرتی

 

طرح های بیمه مسافرتی

هر شرکت بیمه برای بیمه مسافرتی طرح هایی را با سقف تعهدات مختلف ارائه می دهد و بیمه گزار می تواند با توجه به نیاز خود طرحی را انتخاب کند.

به طور مثال شرکت بیمه سامان طرح اقتصادی و زیارتی را ارائه می دهد، این طرح در مقایسه با طرح های عادی سقف تعهدات کمتری داشته و حق بیمه آن نیز بسیار اندک است.

این طرح برای کشورهای عراق، عربستان و سوریه ارائه می شود و یکی از پوشش های آن عبارت است از این که اگر شخص بیمه گزار در نتیجه حملات تروریستی یا جنگ دچار صدمه شود، شرکت بیمه خسارات او را جبران می کند.

 

تخفیف های گروهی بیمه مسافرتی

شرکت های بیمه برای کسانی که به طور گروهی یا با تور سفر می کنند، تخفیفاتی را ارائه می دهند.

شما می توانید با مقایسه شرکت های بیمه شرکتی را که تخفیف بیشتری می دهد انتخاب کنید، مثلا شرکت بیمه البرز به شکل زیر به بیمه گزارن خود تخفیف می دهد.

گروه های 10 – 20 نفره : 5%

گروه های 21 – 50 نفره : 10%

گروه های 51 – 100 نفره : 15%

گروه های بالا 101 نفره : 20%

 

 

 

مدت پوشش بیمه مسافرتی

از زمان خرید بیمه مسافرتی بیمه گزار شش ماه تا یکسال فرصت دارد از کشور خارج شود. زمانی که مهر خروج بر روی پاسپورت بیمه گزار زده شود، بیمه نامه او آغاز می شود.

اگر بیمه گزار بیمه نامه یکساله تهیه کرده و برای مدت طولانی به سفر برود، از زمان آغاز بیمه نامه تا 92 روز متوالی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و پس از آن یعنی از روز 93 دیگر بیمه شامل او نمی شود تا زمانی که سفرش تمام شود. در سفر بعدی دوباره بیمه گزار تا 92 روز متوالی تحت پوشش بیمه قرار دارد.

اگر سفرهای بیمه گزار کمتر از 92 روز متوالی زمان ببرد تمام روزهای سفر، او تحت پوشش بیمه قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.