شرکت های کمک رسان،خدمات،بهترین | بیمه برگ

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، احتمالا تا حدودی با بیمه مسافرتی آشنا شده اید. بیمه مسافرتی بیمه ای است که در طول سفر خسارات شما را جبران کرده و به شما کمک می کند.

شرکت های بیمه در طول سفر خدمات خود را از طریق شرکت های کمک رسان ارائه می دهند بنابراین لازم دانستیم در این مطلب شرکت های کمک رسان را بررسی کنیم.

 

شرکت کمک رسان چیست؟

طبق قرارداد بیمه مسافرتی، بیمه گر موظف است خسارات بیمه گزار در طول سفر را جبران کند اما شرکت های بیمه در خارج از کشور شعبه ندارند، در نتیجه برای ارائه خدمات خود به بیمه کزار با شرکت های کمک رسان قرارداد تنظیم کرده اند.

 

شرکت های کمک رسان

شرکت های کمک رسانی که با شرکت های بیمه ایرانی در ارتباط هستند را در جدول زیر مشخص کردیم.

 

     شرکت کمک  رسان

شرکت بیمه

Mideast

Allianz

رایزشوتز

اواسان

کمک رسان ایران SOS

رمد

سامان

✔️ 

 

✔️ 

 

 

 

پارسیان

✔️ 

✔️ 

 

✔️ 

 

 

پاسارگاد

 

 

 

 

✔️ 

 

ایران

 

 

 

✔️ 

 

 

البرز

 

 

✔️ 

 

 

 

ملت

 

 

✔️ 

 

 

 

ما

✔️ 

 

 

 

 

 

کارآفرین

 

 

 

 

✔️ 

 

دانا

 

 

✔️ 

 

✔️ 

 

سینا

 

 

 

 

✔️ 

 

آسیا

 

 

✔️ 

✔️ 

 

 

 

 

 

 

بهترین شرکت کمک رسان

هر شرکت بیمه ای با یک یا چند شرکت کمک رسان همکاری دارد، در ادامه قصد داریم ویژگی های مهم شرکت های کمک رسان را بررسی کنیم تا با استفاده از این اطلاعات بتوانیم بهترین را انتخاب کنیم.

نحوه دریافت خسارت

در زمان بروز حادثه بیمه گزار باید با شماره شرکت کمک رسان که برروی بیمه نامه او درج شده است تماس گرفته و حادثه را شرح دهد تا نماینده شرکت کمک رسان در محل حاضر شده و به بیمه گزار کمک کرده و خسارات وی را جبران کند.

نحوه پرداخت خسارت یکی از موارد بسیار مهم است. برخی از شرکت های کمک رسان خسارت را مستقیما به خود بیمه گزار، برخی دیگر به ارگان یا سازمان مربوطه مثل بیمارستان پرداخت می کنند.

اما بعضی از شرکت های کمک رسان خسارات را در محل نمی پردازند بلکه خود بیمه گزار باید خسارات را پرداخته و صورت حساب آن را در اختیار داشته باشد تا پس از رجوع به ایران به شرکت بیمه رجوع کرده و طبق صورت حساب خسارات خود را دریافت کند.

شرکت کمک رسان Mideast امکانی را فراهم کرده است تا مبلغ خسارت به خود بیمه گزار یا ارگان مربوطه در محل حادثه پرداخت شود علاوه بر آن این شرکت شخصی را برای کمک به بیمه گزار به محل می فرستد.

سایر شرکت های کمک رسان نیز مثل شرکت Mideast امکان پرداخت خسارت در محل حادثه را فراهم کرده اند.

 

شرکت کمک رسان

 

اپراتور فارسی

موضوع مهم دیگر داشتن اپراتور فارسی زبان است.  این مورد از آن جهت اهمیت دارد که در زمان بروز حادثه اگر بیمه گزار به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد نمی تواند موضوع را دقیق شرح دهد، پس برای ارتباط آسان و راحت بیمه گزار شرکت کمک رسان باید حتما اپراتور فارسی زبان داشته باشد.

خوشبختانه تمام شرکت های کمک رسان که با شرکت های بیمه ایرانی قرارداد دارند، دارای اپراتور فارسی زبان هستند.

شرایط اخذ ویزا

برای اخذ ویزا برخی از کشورها حتما باید بیمه مسافرتی تهیه کنید. در این مورد آنچه اهمیت دارد این است که برخی از سفارت ها برخی از شرکت های کمک رسان را قبول نمی کنند پس بخاطر داشته باشید باید از شرکتی بیمه مسافرتی تهیه کنید که شرکت کمک رسان آن مورد تایید سفارت خانه باشد. مثلا شرکت کمک رسان Alianz مورد تایید سفارت خانه اتریش و دانمارک نیست.

 

 

 

طرح های شرکت های کمک رسان

هر شرکت کمک رسان طرح هایی را به بیمه گزاران خود ارائه می دهد، هر چه شرکتی طرح های متنوع تر و بیشتری را ارائه دهد، طرح ها جزیی تر و خاص تر می شوند.

این موضوع به نفع بیمه گزار نیز است ازین جهت که وقتی طرح ها جزیی تر باشند، او می تواند طرحی را که مربوط به کشور مقصد خود است با قیمتی بسیار کم تهیه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.