بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور،پوشش ها،طرح ها،تعهدات | بیمه برگ

بیمه مسافرت خارج از کشور چیست؟

بیمه مسافرتی خارج از کشور قرارداد بیمه ای است که بر اساس آن بیمه گر تمام خسارت های پیش آمده برای بیمه گزار در سفر را جبران می کند.

داشتن بیمه مسافرتی برای دریافت ویزا از برخی سفارت خانه ها الزامی است.

در بیمه مسافرتی خارج از کشور برخی از پوشش های ارائه شده دارای فرانشیز هستند به این صورت که بخشی از هزینه جبران خسارت باید توسط خود بیمه گزار پرداخت شود. مثلا اگر بیمه گزار دچار بیماری شده و هزینه درمان او 100 یورو است، 75 یورو آن را بیمه گر و 25 یورو را بیمه گزار می پردازد.

 

 

 

شرکت های بیمه ایرانی در خارج از کشورشعبه ندارند لذا خدمات خود را توسط شرکت های کمک رسان به مشتریان ارائه می دهند به عبارت دیگر شرکت های کمک رسان پل ارتباطی بیمه گر و بیمه گزار هستند.

بهترین بیمه مسافرتی با توجه به شرایط مقصد مسافرت و ویژگی های بیمه گزار برای هر شخصی متفاوت است. لذا بهتر است قبل از خرید بیمه مسافرتی خدمات، طرح ها و ویژگی های بیمه های مختلف را با هم مقایسه و بهترین را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

 

بهترین بیمه مسافرتی

 

ما در این مطلب سعی کردیم با بیان مواردی به شما در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی کمک کنیم.

پوشش های بیمه مسافرتی

پوشش های بیمه مسافرتی مهمترین قسمت قرارداد بیمه مسافرتی هستند و شما باید با توجه به شرایط خود شرکتی را انتخاب کنید که پوشش مورد نظرتان را ارائه می دهد. مثلا شرکت بیمه سامان پوششی تحت عنوان بازگرداندن کودک به ایران در صورت فوت یا بستری شدن والدین را دارد در حالی که سایر شرکت ها مثل بیمه پارسیان، بیمه پاسارگاد این پوشش را ارائه نمی دهند.

علاوه بر آن بعضی از شرکت های بیمه در شرایط خاص هیچ خسارتی را پرداخت نمی کنند مثلا اگر شخص خود کشی کرده باشد، هیچ خسارتی به او پرداخت نمی شود.

 

 

 

سقف تعهدات شرکت های بیمه

شرکت های بیمه برای هر یک از پوشش های خود سقف تعهداتی را در نظر گرفته و به همان میزان خسارت پرداخت می کنند، برای مثال اگر شخصی باز خود را گم کند شرکت بیمه سامان تا سقف 800 یورو به او خسارت می پردازد در حالی که در این مورد سقف تعهدات شرکت بیمه پارسیان و پاسارگاد 200 یورو است.

 

طرح های بیمه مسافرتی

گاهی شرکت های بیمه برای بیمه مسافرتی طرح هایی را ارائه می دهند؛ ویژگی این طرح ها آن است که هر طرح برای منطقه خاص و با سقف پوشش مشخصی ارائه می شود.

مثلا بیمه سامان طرح هایی را برای سفر به شنگن با سقف 50 و 30 هزار یورویی ارائه داده است. یا بیمه پارسیان طرحی را برای سفر به اروپا با سقف تعهدات 30 هزار یورویی ارائه کرده است.

 

بهترین بیمه مسافرتی

 

طرح های خاص بیمه مسافرتی

برخی از شرکت های بیمه طرح هایی را ارائه می دهند که به علت تفاوتی که با طرح های عادی دارند، به آنها طرح خاص گفته می شود.

مثلا بیمه سامان، طرحی برای سفر به عربستان، عراق و سوریه ارائه می دهد که در آن خساراتی را که در اثر جنگ یا اقدامات تروریستی ایجاد می شود نیز پوشش می دهد در حالی که در طرح های عادی هرگز این مورد پوشش داده نمی شود.

همینطور شرکت بیمه سامان، طرحی به نام طرح اقتصادی دارد که حق بیمه آن بسیار کمتر از حق بیمه طرح های عادی است و البته در این طرح پوشش های کمتر با سقف بیمه ای کمتری نیز ارائه می شوند.

بعضی از شرکت های بیمه طرح دانشجویی را ارائه می دهند مزیت این طرح نسبت به سایر طرح ها این است که در این طرح شخص می تواند بیشتر از 92 روز و به صورت متوالی در سفر باشد و در تمام مدت نیز از بیمه بهره مند شود، در حالی که در طرح های عادی شخص فقط تا 92 روز می تواند به صورت ممتد در سفر بماند و از روز 93 هیچ پوشش بیمه ای به او تعلق نمی گیرد.

 

 

 

هزینه حق بیمه مسافرتی

هزینه حق بیمه با توجه به سن بیمه گزار، مدت سفر، مقصد و سقف تعهدات شرکت بیمه متفاوت است.

مثلا اگر فردی بین 13 تا 65 سال سن داشته، برای 1 تا 7 روز به سفر رفته و سقف تعهدات بیمه ای او هم تا 50 هزار یورو تعیین شده باشد، در شرکت بیمه سامان 69 هزار تومان و در شرکت بیمه ملت 41 هزار تومان باید حق بیمه بپردازد.

 

نحوه پرداخت خسارت در محل

برخی از شرکت های بیمه مسافرتی به واسطه شرکت های کمک رسان، خسارت های وارده به بیمه گزار را در محل حادثه پرداخت می کنند. برای اینکار دو روش وجود دارد یا شرکت کمک رسان خسارت را به خود بیمه گزار می پردازد یا خسارت را مستقیما به سازمان مربوطه (مثل بیمارستان) پرداخت می کند.

برخی دیگر از شرکت های بیمه هزینه خسارت را در ایران پرداخت می کنند، در این شرکت ها بیمه گزار که در کشور خارجی دچار خسارت شده است، خود باید هزینه های مربوط به خسارت را بپردازد، سپس صورت حساب هزینه های پرداختی را به شرکت بیمه در ایران تحویل داده و خسارت را از شرکت بیمه مطالبه کند. فرض کنید در این نوع بیمه، بیمه گزار در کشور خارجی دچار بیماری شده و به اندازه درمان خود پول در اختیار نداشته باشد، این جا بیمه گزار دچار دردسر می شود.

با توجه به توضیحات بالا بهتر است از شرکت هایی بیمه تهیه کنید که خسارات شما را در کشور خارجی پرداخت کنند.

 

شرکت های کمک رسان

تنها نکته حائز اهمیت برای شرکت های کمک رسان این است که حتما باید دارای اپراتور فارسی زبان باشند تا اگر بیمه گزار دچار حادثه شده و زبان انگلیسی او قوی نبود بتواند راحت با اپراتور فارسی ارتباط برقرار کرده و موضوع را توضیح دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.