تعریف بیمه عمر،انواع،پوشش امراض خاص | بیمه برگ

بیمه عمر و سرمایه گذاری

هر فرد در زندگی خود با مشکلات و مسائل گوناگونی رو به ور می شود، ما می توانیم با پیش بینی این مسائل و مشکلات برای حل آنها برنامه ریزی کنیم.

بیمه می تواند تا حدی به ما برای مقابله با برخی از مشکلات کمک کند.

یکی از مشکلاتی که تا حدی افراد را گرفتار می کند و برای حل آن می توانند به بیمه مراجعه کنند بیماری های خاص هستند که در این مطلب قصد داریم به پوشش بیماری های خاص رسیدگی کنیم.

 

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر قرارداد بیمه ای است که در آن بیمه گزار به صورت ماهانه یا سالانه حق بیمه ای را به شرکت بیمه می پردازد، شرکت بیمه نیز در ازا این حق بیمه ها پوشش هایی را به بیمه گزار ارائه می دهد علاوه بر آن به اندوخته بیمه ای بیمه گزار نیز سود تعلق می گیرد.

 

بیماری های خاص تحت پوشش بیمه عمر

سکته قلبی

سکته مغزی

انواع سرطان

جراحی عروق قلبی

پیوند اعضا اصلی بدن (قلب، ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان)

تمام شرکت های بیمه این بیماری ها را تحت پوشش قرار می دهند، اما نحوه پرداخت هزینه در هر یک از این شرکت ها متفاوت است، مثلا بعضی از شرکت ها در طول قرارداد بیمه فقط یکبار هزینه بیماری خاص را می پردازند در حالی که برخی دیگر از شرکت ها در طول قرارداد بیمه چند بیماری خاص را پوشش می دهند.


 

مقایسه پوشش بیمه امراض خاص

 

مقایسه پوشش امراض خاص در شرکت های بیمه مختلف

همانطور که گفته شد تمام شرکت های بیمه پوشش امراض خاص را با کمی تفاوت ارائه می دهند. ما در اینجا معیار های مقایسه پوشش های امراض خاص را بررسی می کنیم.

سقف تعهد

یکی از مهمترین معیار ها برای مقایسه شرکت های مختلف سقف پوشش تعهدات آن ها در بیماری های خاص است. منظور از سقف پوشش این است که اگر بیمه گزار دچار بیماری شود، بیمه گر تا چه میزان هزینه های مربوط به آن بیماری را پرداخت می کند.

شرط سنی استفاده از پوشش

هر شرکت بیمه رنج سنی مشخصی را برای ارائه این خدمات مشخص می کند، پس برای انتخاب شرکت بیمه ای مناسب باید به این موضوع توجه کنید.

شرط پرداخت سرمایه امراض خاص

شرط پرداخت سرمایه امراض خاص در برخی از شرکت ها ابتلا به بیماری و در برخی دیگر از شرکت ها درمان بیماری است؛ به عبارت دیگر برخی از شرکت ها به محض اینکه بیماری شخصی اثبات شود سرمایه امراض خاص را به او می پردازند، شخص می توانداین سرمایه را در هر زمینه ای که تمایل داشت خرج کند، اما در برخی دیگر از شرکت ها در صورتی که شخص قصد درمان داشته باشد به او سرمایه امراض خاص پرداخت می شود.

تعداد دفعات مجاز در استفاده از پوشش

برخی از شرکت های بیمه در طول قرارداد بیمه فقط یک بار یکی از بیماری ها را تحت پوشش قرار می دهند در حالی که برخی دیگر از شرکت های بیمه چندتا از بیماری های خاص را تحت پوشش قرار می دهند.


 

مقایسه پوشش امراض خاص شرکت ها

 

مقایسه پوشش امراض خاص شرکت های بیمه

بیمه عمر ایران

در بیمه ایران این پوشش برای افراد 15 تا 59 سال ارائه می شود. این بیمه بیماری سرطان را تا سقف 30 میلیون تومان و بیماری های دیگر را تا سقف 20 میلیون تومان تحت پوشش قرار می دهد. همچنین در طول قرارداد بیمه شخص می تواند برای هر یک از بیماری های خاص یکبار پوشش بیمه ای دریافت کند.

 

بیمه عمر پاسارگاد

بیمه پاسارگاد این پوشش را برای افراد 12 تا 59 سال ارائه می دهد، این شرکت برای هر یک از بیماری های خاص در طول مدت قرارداد بیمه یک بار تا سقف 40 میلیون تومان هزینه درمان را می پردازد.

 

بیمه عمر سامان

این شرکت پوشش امراض خاص را تا 60 سالگی ارائه می دهد. این شرکت در مجموع تا سقف 50 میلیون تومان برای تمام بیماری های خاص می پردازد.


 

بیمه عمر پارسیان

رنج سنی پوشش بیماری های خاص در بیمه عمر پارسیان 20 تا 59 سال بوده و در کل این شرکت تا سقف 30 میلیون تومان برای بیماری های خاص هزینه پرداخت می کند.

 

مقایسه پوشش امراض خاص بیمه عمر

 

بیمه عمر البرز

بیمه البرز به افرادی که بین 15 تا 60 سال سن داشته باشند پوشش امراض خاص را ارائه می دهد، بیمه البرز تا سقف 25 میلیون تومان برای تمام بیماری های خاص پوشش ارائه می دهد.

 

بیمه عمر کار آفرین

این شرکت پوشش امراض خاص را به افراد 18 تا 60 سال ارائه می دهد علاوه بر آن در مجموع تا سقف 30 میلیون تومان سرمایه امراض خاص را در طول قرارداد بیمه به بیمه گزار می پردازد.

 

بیمه عمر آسیا

در بیمه آسیا افراد در فاصله سنی 10 تا 60 سال می توانند از این پوشش استفاده کنند.  طبق قوانین این شرکت هر شخص در طول قرارداد بیمه یکبار تا سقف 20 میلیون تومان می تواند از این پوشش استفاده کند.


 

بیمه عمر ما

در شرکت بیمه ما این پوشش به افراد 20 تا 60 سال ارائه می شود، این شرکت نیز مثل برخی از شرکت های گفته شده در مجموع برای هر 5 بیماری خاص، 50 میلیون تومان هزینه درمان پرداخت می کند.

 

بیمه عمر ملت

بیمه عمر ملت تا 65 سالگی پوشش امراض خاص را به بیمه گزاران خود ارائه می دهد، در مجموع شخص بیمه گزار می تواند تا سقف 50 میلیون تومان هزینه درمان از این شرکت ها دریافت کند.

 

پوشش امراض خاص بیمه عمر

 

بیمه عمر معلم

بیمه گزاران این شرکت از سن 15 تا 59 سالگی می توانند از این پوشش استفاده کنند، هر بیمه گزار می تواند در طول مدت بیمه تا سقف 30 میلیون تومان هزینه پوشش امراض خاص رادریافت کند.

 

بیمه عمر رازی

در بیمه رازی این پوشش به افراد 12 تا 60 ساله تعلق می گیرد. هر یک از بیمه گزاران در این شرکت می تواند یکبار در طول قرارداد تا سقف 20 میلیون تومان از این پوشش استفاده کند.

 

بیمه عمر نوین

افرادی که 18 تا 59 سال سن دارند می توانند از این پوشش بیمه ای استفاده کنند. در این شرکت به محض اثبات بیماری، سرمایه پوشش به بیمه گزار پرداخت می شود و در طول مدت قرارداد بیمه هر شخص می تواند یک بار تا سقف 16 میلیون تومان از این پوشش استفاده کند.

 

بیمه عمر دانا

در بیمه دانا رنج سنی استفاده از این پوشش 15 تا 59 سال بوده و برای هر بیماری تا سقف 30 میلیون تومان هزینه پوشش امراض خاص پرداخت می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.