بیمه عمر ما،طرح ها،پوشش ها،توانگری،سابقه | بیمه برگ

بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر یکی از راه های مطمئن و پر سود برای سرمایه گذاری است، با این وجود در انتخاب شرکت بیمه برای سرمایه گذاری باید دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید از مزایا بیمه عمر بهره مند شوید.

در این مطلب قصد داریم شرکت بیمه ما را مورد بررسی قرار دهیم.

شرکت بیمه ما از سال 1390 تاسیس شده و 10% سهام آن متعلق به بانک ملت است. این شرکت در طول این مدت کم جایگاه خوبی را در بازار بیمه بدست آورده و 40 شعبه و 1000 نماینده در کشور دارد.

 

سطح توانگری بیمه ما

یکی از مهمترین معیارها برای بررسی شرکت بیمه سطح توانگری آن شرکت است. سطح توانگری نشان می دهد یک شرکت تا چه حد می تواند به تعهدات خود عمل کند.

اگر سطح توانگری شرکت بیمه ای بیش از 100 باشد نشان از توانایی مطلوب آن شرکت است،توانگری این شرکت در سال 94، 339 و در سال 95، 194 اعلام شده است.


 

سابقه فعالیت بیمه ما و سهم از بازار

بیمه ما از سال 95 اقدام به ارائه بیمه عمر و زندگی کرد، 37% بیمه نامه های منتشر شده توسط این شرکت بیمه عمر بوده و 4% از بازار بیمه نیز متعلق به بیمه ما است.

 

بیمه عمر ما

 

سطح رضایت و میزان شکایت

بیمه مرکزی هر سال میزان شکایات و رضایت بیمه گزاران از شرکت های بیمه را بررسی کرده و آماری را منتشر می کند. در مورد بیمه ما رتبه رضایت مندی 13 اعلام شده است که زیاد مطلوب نیست اما با توجه به سابقه کم تاسیس این شرکت امیدواریم این آمار کاهش یابد. میزان شکایت از بیمه ما 7 بوده که این مقدار مطلوب محسوب می شود.


 

سرمایه گذاری و سود دهی

میزان سود تضمینی را بیمه مرکزی مشخص می کند و برای تمام شرکت های بیمه یکسان است اما سود مشارکت در شرکت های بیمه یکسان نیست چرا که این سود به سرمایه گذاری های شرکت بیمه بستگی دارد، و حتی در هر سال ممکن در یک شرکت میزان سود مشارکت فرق کند.

شرکت بیمه ما در طول 3 سال پیاپی 27/5% به بیمه گزاران خود سود داده است و از این جهت از سایر شرکت های بیمه بهتر عمل کرده است.

 

پوشش های ارائه شده توسط بیمه ما

تمام شرکت ها پوشش فوت را ارائه می دهند که این پوشش تنها پوشش اجباری بیمه عمر است. سایر پوشش ها در شرگت های مختلف به اشکال مختلف ارائه می شوند.

پوشش فوت به علت حادثه

سرمایه فوت در اثر حادثه همیشه چند برابر سرمایه فوت به صورت عادی است. در شرکت بیمه ما شما می توانید ضریب این سرمایه را خودتان بین 1 تا 4 انتخاب کنید.

هزینه های پزشکی در اثر حادثه

اگر این پوشش بیمه ای را تهیه کنید، در صورت بروز حادثه شرکت بیمه هزینه های درمانی شما را می پردازد، مقدار این پوشش در شرکت بیمه ما 20% سرمایه فوت است. این پوشش به افراد بالا 4 سال ارائه می شود.

پوشش نقص عضو و از کار افتادگی

اگر شخص بیمه شده در حادثه ای دچار نقص عضو و از کار افتادگی شود، شرکت بیمه تا 100 سرمایه فوت را به او می پردازد. این پوشش نیز به افراد بالا 4 سال ارائه می شود.

هزینه های پزشکی ناشی از حادثه

اگر این پوشش تهیه شود، در صورتی که بیمه گزار در زمان حادثه ای دچار خسارت شود، شرکت بیمه هزینه های درمان او را می پردازد. میزان پرداختی شرکت بیمه در این صورت 20% سرمایه فوت عادی است و برای افراد 4 سال به بالا ارائه می شود.

پوشش بیماری های خاص

بیماری های خاص شامل سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، عمل جراحی قلب باز، پیوند اعضا اصلی می شود.

شرکت بیمه ما این پوشش را برای افراد 1 تا 60 سال ارائه می دهد، اگر بیمه گزار دچار هر یک از این بیماری ها شود، شرکت بیمه 30% سرمایه فوت را به عنوان هزینه درمان به بیمه گزار پرداخت می کند.

پوشش های بیماری خاص 6 ماه پس از قرارداد بیمه به شخص بیمه گزار ارائه می شوند.


 

معافیت از پرداخت حق بیمه

اگر شخص بیمه گزار و بیمه گر یکی بوده، این شخص به علت از کار افتادگی دیگر توانایی کار کردن نداشته و کمتر از 60 سال سن داشته باشد، تا پایان قرارداد بیمه از پرداخت حق بیمه معاف می شود.

شرکت بیمه ما این پوشش را به بازنشستگان، زنان خانه دار، سربازان و محصلین ارائه می دهد.

پوشش مستمری بیکاری

اگر این پوشش را انتخاب کنید در صورت از کار افتادگی شرکت بیمه ما به شما مبلغی را به صورت مستمری تا 60 سالگی پرداخت می کند.

این مبلغ یک تا سه برابر آخرین حق بیمه ی پرداختی توسط شخص بیمه گزار است و به افراد 18 تا 60 ساله ارائه می شود.

غرامت روزانه بستری به علت کما

اگر شخص بیمه گزار بر اثر حادثه به کما برود، بعد از 4 روز تا 90 روز، شرکت بیمه بابت هر روز کما بیمه گزار مبلغی را به عنوان غرامت به وراث وی می پردازد.


 

بیمه عمر ما

 

طرح های ارائه شده توسط شرکت بیمه ما

طرح جام مهر

این طرح مخصوص بیمه ما بوده و بر این اساس دو نفر ضمن یک قرارداد بیمه ای بیمه می شوند.

هر دو شخص می توانند از تمام پوشش های اضافی به غیر از پوشش های مربوط به از کار افتادگی استفاده کنند.

مزیت این طرح مخصوصا برای شخص دوم است، چرا که پس از فوت شخص اول، او از پرداخت حق بیمه معاف می شود.

 

طرح مستمری مکمل بازنشستگی

بیمه ما این پوشش را برای تامین زندگی بازنشستگان طراحی کرده است.

این طرح به 5 نوع تقسیم می شود.

  • پرداخت مستمری تضمینی با مدت معین
  • پرداخت مستمری مادام العمر (در زمان حیات)
  • پرداخت مستمری مادام العمر با دوره تضمین
  • پرداخت مستمری در زمان حیات به مدت معین
  • پرداخت مستمری در زمان حیات با مدت معین و دوره تضمین

بیمه گزار می تواند هر یک از این طرح ها را برای پرداخت مستمری انتخاب کند.


 

طرح مستمری همگانی

اگر این طرح را انتخاب کنید جز هر قشری که باشید (زنان خانه دار، شغل آزاد و...) می توانید  پس از پرداخت 10 قسط بازنشسته شده و مستمری دریافت می کنید.

 

بیمه عمر مانده بدهکار

اگر وام یا قرضی دارید و نگران پرداخت این وام پس از مرگ خود هستید می توانید پوشش بیمه عمر مانده بدهکار بیمه ما را انتخاب کنید این بیمه پس از فوت شما اقساط شما را تصفیه می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.