بیمه عمر کارآفرین،پوشش ها،تعهدات،معافیت | بیمه برگ

بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر انواع مختلفی دارد که مهم ترین و پر استفاده ترین نوع آن، بیمه عمر و سرمایه گذاری است. نام این بیمه از آن جهت انتخاب شده است که در طول قرارداد بیمه هم خدمات بیمه ای به بیمه گزار ارائه می دهد هم حق بیمه های بیمه گزار به عنوان سرمایه او در شرکت بیمه اندوخته می شود.

مدت قرارداد بیمه عمر معمولا بین 5 تا 30 سال تعیین می شود، در طول این مدت بیمه گزار می تواند از خدمات شرکت بیمه بهره ببرد در نهایت هم حق بیمه های پرداختی بیمه گزار و سودهای متعلق به آن به بیمه گزار پرداخت می شود.

اگر بیمه گزار در طول قرارداد بیمه فوت کند، به وراث یا افراد تعیین شده از طرف او سرمایه فوت تعلق می گیرد.

 

تعهدات بیمه گزار در بیمه کارآفرین

در قرارداد بیمه عمر بیمه گزار باید مشخصات دقیق خود و افراد بیمه شده را درج کند، همچنین باید پوشش های مورد نظر خود و میزان حق بیمه ایی که قادر به پرداخت آن است را معین کند.

 

تعهدات شرکت بیمه کارآفرین

این شرکت در ازا حق بیمه های دریافتی، پوشش های مورد نظر بیمه گزار را به او ارائه می دهد.

قوانین بیمه عمر برای تمام شرکت های بیمه یکسان است اما از جهت ارائه خدمات شرکت های بیمه باهم تفاوت های جزیی دارند.


 

بیمه کارآفرین

 

پرداخت سود

دو نوع سود به اندوخته بیمه عمر بیمه گزاران تعلق می گیرد، اولی سود تضمینی است که مقدار آن را بیمه مرکزی مشخص می کند. دومی سود مشارکت است، شرکت های بیمه با اندوخته بیمه گزاران خود اقدام به سرمایه گذاری کرده و سود حاصل از این سرمایه گذاری را به اندوخته بیمه گزاران خود می افزایند.

 

دریافت وام

یکی دیگر از مزایا بیمه عمر دریافت وام به اندازه 90% ارزش بازخرید بیمه عمر است.

بیمه کار آفرین شرایط دریافت وام را از سال دوم خرید بیمه عمر فراهم کرده است.


برداشت از اندوخته بیمه عمر

در بیمه کار آفرین هر بیمه گزار می تواند پس از 10 سال از تاریخ شروع قرارداد بیمه 90% اندوخته خود را یکجا دریافت یا درخواست مستمری کند.

قرارداد بیمه در این صورت به قوت خود باقی بوده و پس از پایان قرارداد باقی اندوخته مالی و سودهای متعلق به آن به بیمه گزار پرداخت می شود.

 

بیمه عمر کارآفرین

 

پوشش های بیمه عمر و سرمایه گذاری کار آفرین

پوشش فوت

تنها پوشش اجباری بیمه عمر، پوشش فوت است. بر این اساس اگر بیمه گزار فوت کند، مبلغی به عنوان سرمایه فوت به وراث یا افراد منتخب از طرف او پرداخت می شود.

این مبلغ در بیمه کارآفرین 25 برابر حق بیمه های پرداختی بیمه گزار و سقف پوشش فوت 400 میلیون تومان است.

پوشش فوت بر اثر حادثه

اگر بیمه گزار این پوشش را خریداری کرده باشد و بر اثر حادثه فوت کند، علاوه بر مبلغ پوشش فوت، مبلغی هم برای پوشش فوت به علت حادثه به وراث او پرداخت می شود که 4 برابر مبلغ پوشش فوت است.

امراض خاص

اگر بیمه گزار این پوشش را تهیه کرده باشد در صورتی که در طول قرارداد بیمه دچار بیماری خاص شود، شرکت بیمه هزینه های درمان آن را تا 30 میلیون تومان می پردازد.

شرکت بیمه کارآفرین به ازا هر بیماری 30 میلیون تومان پرداخت می کند یعنی در طول قرارداد بیمه هر شخص می تواند به ازا هر یک از بیماری ها 30 میلیون تومان دریافت کند.

منظور از امراض خاص سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، پیوند اعضا اصلی بدن و گرفتگی رگ قلب است.

اگر هدف شما از تهیه بیمه عمر، خرید پوشش امراض خاص است پیشنهاد می کنیم ارائه این پوشش را در تمام شرکت های بیمه بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید.


 

بیمه عمر کارآفرین

 

از کار افتادگی و معافیت از پرداخت حق بیمه

تهیه این پوشش از آن جهت مفید است که اگر بیمه گزار در طول قرارداد بیمه دچار از کار افتادگی شده و نتواند حق بیمه های خود را پرداخت کند، شرکت بیمه حق بیمه های او را می پردازد و قرارداد بیمه به قوت خود باقی می ماند.

دریافت مستمری در پایان قرارداد

پس از پایان قرارداد بیمه عمر اندوخته بیمه گزار و سودهای متعلق به آن به صورت یکجا به بیمه گزار پرداخت می شود، البته بیمه کار آفرین این امکان را فراهم کرده است تا در صورت درخواست بیمه گزار اندوخته او به شکل مستمری به وی پرداخت شود.


 

جدول استعلام بیمه کارآفرین

هر شرکت بیمه دارای یک جدول محاسباتی است که بر اساس جدول مزبور پوشش های مربوط به بیمه گزار، هزینه هر ساله مربوط به این پوشش ها، سود متعلق به سرمایه و ارزش بازخرید بیمه عمر تا سال آخر قرارداد مشخص می شود.

 

بیمه عمر برای 2 نفر

برخی از شرکت های بیمه، طرح بیمه عمر 2 نفره دارند، این طرح به این معنا است که در مقابل پرداخت یک حق بیمه، 2 نفر بیمه می شوند. هر دو نفر از تمام پوشش های بیمه ای بهره مند شده و در صورت فوت هر یک از آنها شرکت بیمه به بازماندگان سرمایه فوت پرداخت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.