شرایط مستمری،بازنشستگی بیمه عمر ملت،پارسیان | بیمه برگ

بیمه عمر و سرمایه گذاری

تمام شرکت های بیمه در پایان قرارداد، اندوخته بیمه عمر و سود متعلق به آن را به دو نوع به بیمه گزار پرداخت می کنند، نوع اول پرداخت این مبلغ به صورت یکجا است، نوع دوم پرداخت این مبلغ به صورت مستمری است، به عبارت دیگر شرکت بیمه با درخواست بیمه گزار این مبلغ را به صورت مستمری در فاصله زمانی مشخص به شخص پرداخت می کند.

 

شرایط مستمری بیمه ملت

طبق قوانین بیمه ملت شخص بیمه گزار با پرداخت 15، 20 یا 30 حق بیمه در هر سنی که باشد می تواند بازنشسته شود و از جهت بازنشستگی در این شرکت محدودیت سنی وجود ندارد.

البته باید بدانید که شرکت های بیمه عمر تا سن 70 سالگی به بیمه گزاران خود خدمات ارائه می دهند و اگر شخصی بیش از 70 سال سن داشته باشد نمی تواند از بیمه عمر استفاده کند.

میزان حق بیمه و زمان پرداخت آن با توجه به خواست و توانایی مالی خود بیمه گزار تعیین می شود. حداقل حق بیمه در شرکت بیمه ملت بین 30 تا 50 هزار تومان است و بیمه گزار می تواند این حق بیمه را به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه یا سالانه پرداخت کند.

هر چه در طول قرارداد بیمه حق بیمه بیشتری بپردازید در نهایت اندوخته بیشتری نیز خواهید داشت.

اگر بیمه عمر را از شرکت بیمه ملت تهیه کرده باشید می توانید معین کنید که مستمری برای مدت محدود یا مادام العمر به شما پرداخت شود اما میزان مستمری پرداختی را خود شرکت مشخص می کند.


 

ببازنشستگی بیمه عمر و پارسیان

 

شرایط مستمری بیمه پارسیان

شرکت بیمه پارسیان نیز برای بازنشستگی محدودیت سنی خاصی را در نظر نگرفته است و بیمه گزار از 10 تا 30 سال پس از شروع قرارداد بیمه می تواند درخواست بازنشستگی کرده و مستمری دریافت کند.

شخص بیمه گزار می تواند مستمری بیمه عمر را به انتخاب خود به صورت ماهانه، سالانه، سه ماهه یا شش ماهه دریافت کند.

همانطور که در بالا هم گفته شد هر چه حق بیمه بیشتری بپردازید در نهایت اندوخته بیمه بیشتری خواهید داشت. حداقل حق بیمه در بیمه پارسیان 30 هزار تومان است اما شما می توانید با توجه به درآمد خود مقدار حق بیمه را انتخاب کنید.

پرداخت حق بیمه

حق بیمه مقداری ثابت باشد، یعنی در طول سال های قرارداد این حق ثابت بوده و تغییری نمی کند.

افزایش حق بیمه 10 تا 25 درصد به صورت سالانه برای جبران اثر تورم.

قابل تطبیق با شرایط مالی بیمه گزار در طول قرارداد بیمه، به عبارت دیگر با توجه به شرایط مالی بیمه گزار این مقدار کاهش یا افزایش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.