بیمه عمر پارسیان،پوشش ها،خدمات،توانگری،سرمایه گذاری | بیمه برگ

بیمه عمر و سرمایه گذاری

یکی از فکرهایی که همیشه ذهن مردم را به خود مشغول کرده، آینده و تامین نیازهای مالی خانواده در سال های بازنشستگی است. بیمه عمر و خدمات آن تا حدودی می تواند این دغدغه مردم را کاهش دهد.

شما می توانید ابتدا در مورد بیمه عمر و خدمات و پوشش های آن اطلاعات لازم را بدست آورید سپس شرکت های مختلف را از جهت نحوه ارائه خدمات بررسی کرده سپس اقدام به خرید بیمه نامه کنید.

ما قصد دارین در این مطلب شما را با بیمه پارسیان و خدمات آن آشنا کنیم.

بیمه پارسیان شرکتی است که از سال 82 فعالیت خود در زمینه بیمه را آغاز کرده و سرمایه گذاران این شرکت بانک پارسیان، گروه مالی بانک پارسیان و لیزینگ پارسیان.

 

سطح توانگری شرکت پرسیان

اطلاع از سطح توانگری شرکت بیمه نشان دهنده توانایی شرکت در انجام تعهدات خود است.

هر چه سطح توانگری کمتر باشد نشان دهنده وضعیت مطلوب تر شرکت است.

 

سال

91

92

93

94

95

سطح توانگری

3

2

1

1

1


 
بیمه پارسیان
 

سهم از بازار

سهم از بازار نشان دهنده عملکرد خوب یک شرکت است که توانسته بخشی از بازار را در اختیار گیرد. بیمه پارسیان 7/5% از سهم بازار را در اختیار دارد.

 

سهم رضایت و میزان شکایت مشتریان

بیمه مرکزی هر سال آمار رضایت مشتریان از شرکت های بیمه و میزان شکایت از شرکت ها را منتشر می کند. طبق آمار بیمه مرکزی میزان رضایت مشتریان بیمه پارسیان 7 و میزان شکایت از این شرکت 33 است که این آمار نشان می دهد بیمه پارسیان در هر دو مورد وضعیت متوسطی دارد.


 

سود دهی و سرمایه گذاری پارسیان

در بیمه های عمر دو نوع سود دهی وجود دارد سود تضمینی که مقدار آن را بیمه مرکزی مشخص کرده است و سود مشارکت که آن بر اساس فعالیت های شرکت به بیمه گزاران پرداخت می شود.

مقدار سود مشارکتی دائم در حال تغییر است، این سود در سال 93، 23% و در سال 94، 21% بوده است.

میزان سود مشارکت معیار درستی برای انتخاب شرکت بیمه نیست چرا که این سود دائم در حال تغییر است.

 

بیمه پارسیان

 

در ادامه خدمات و پوشش های این بیمه را بررسی می کنیم.

بیمه عمر و سرمایه گذاری پارسیان

بیمه عمر و سرمایه گذاری یکی از انواع بیمه عمر و پر طرفدار ترین نوع آن در کشور ایران است.

در مدت قرارداد بیمه عمر و سرمایه گذاری، به حق بیمه هایی که شخص بیمه گزار پرداخت می کند سود مشاکت و تضمینی تعلق می گیرد.

علاوه بر آن بیمه گزار می تواند پوشش های اضافی را هم انتخاب کند تا در زمان ایجاد مشکلات و مسائل بیمه ای خسارت بیمه گزار را جبران کند.

قرارداد بیمه عمر و سرمایه گذاری در شرکت پارسیان بین 5 تا 30 سال بوده و پس از پایان قرارداد سرمایه بیمه گزار و سودهای متعلق به آن به او پرداخت می شود.

اگر در طول قرارداد بیمه، بیمه گزار فوت کند، شرکت بیمه به وراث او مبلغی به عنوان سرمایه فوت بیمه گزار می پردازد.

این ویژگی ها در مورد تمام شرکت های بیمه مشترک است.


 

اطلاعات بیمه ای جدول محاسبه بیمه عمر پارسیان

در جدول بیمه عمر پارسیان پوشش های اضافی منتخب بیمه گزار و میزان خسارتی که بابت این پوشش ها پرداخت می شود، درج می شود. مثلا در جدول بیمه عمر نوشته می شود که اگر شخص بیمه گزار در سال هفتم قرارداد بیمه دچار نقص عضو شود تا چه مقدار می تواند خسارت دریافت کند.

منظور از پوشش های اضافی، پوشش هایی است که خود بیمه گزار انتخاب کرده و برای هر یک از آنها باید مقداری حق بیمه اضافی پرداخت کند.

تنها پوشش اجباری قرارداد بیمه، سرمایه فوت است.

 

بیمه پارسیان

 

پوشش های اضافی بیمه عمر پارسیان

فوت در اثر حادثه

اگر شخص بیمه گزار در یک حادثه فوت کند، شرکت بیمه علاوه بر سرمایه فوت به وراث او سرمایه فوت در اثر حادثه نیز پرداخت می کند. که مقدار آن چند برابر سرمایه فوت است. شرکت بیمه عمر پارسیان 3 برابر سرمایه فوت به بیمه گزاران  خود می پردازد.

امراض خاص

شرکت های بیمه 5 بیماری را تحت عنوان امراض خاص تحت پوشش قرار می دهند، در صورتی که بیمه گزار در طول قرارداد بیمه دچار هر یک از این بیماری ها شود، شرکت بیمه طبق قرارداد به او خسارت پرداخت می کند. شرکت پارسیان بابت بیماری های خاص 30 ملیون تومان به بیمه گزار می پردازد.

بیماری های خاص عبارت اند از سکته قلبی، سکته مغزی، گرفتگی رگ قلب، پیوند اعضا اصلی، سرطان.

از کار افتادگی دائم و کامل

اگر حادثه ای باعث از کار افتادگی دائم یا کامل شخص بیمه گزار شود، با توجه به این که در چه سالی از قرارداد بیمه اتفاق افتاده است، شرکت بیمه هزینه آن را پرداخت می کند. شخص بیمه گزار حداقل باید 6 ماه از کار افتاده باشد و پس از آن شرکت بیمه بین 50 تا 100% از سرمایه فوت را به او می پردازد. شرکت بیمه پارسیان این پوشش را به شاغلین 18 تا 60 ساله می پردازد.

هزینه های پزشکی

اگر به علت بروز حادثه ای بیمه گزار آسیب دیده و هزینه درمانی پرداخت کند، بیمه پارسیان طبق قرارداد بیمه هزینه های پزشکی آن را پرداخت می کند.

نقص عضو

اگر بیمه گزار در اثر اتفاقی دچار نقص عضو شود، با توجه به اینکه این خسارت در چه سالی از بیمه اتفاق افتاده و بر اساس جدول محاسبه بیمه پارسیان چه مقدار خسارت به او تعلق می گیرد، خسارت به وی پرداخت می شود.

معافیت از پرداخت حق بیمه

در صورتی که بیمه گزار در اثر حادثه ای دچار آسیبی شود و دیگر توانایی کار نداشته باشد، شرکت بیمه حق بیمه های او را می پردازد و قرارداد بیمه شخص از بین نمی رود. ناتوانی شخص باید 6 ماه ادامه داشته باشد. همچنین اسن شرکت به افراد زیر 60 سال این پوشش را ارئه می دهد.

در زمان تنظیم قرارداد بیمه، بیمه گزار حتما باید پوشش های اضافی مورد نظر خود را انتخاب و بابت هر یک از آنها حق بیمه اضافه ای بپردازد. 


 

بیمه پارسیان

 

جدول بیمه عمر پارسیان علاوه بر این که در مورد پوشش های اضافی و خسارت های پرداختی شرکت بیمه، اطلاعات مفیدی را در اختیار بیمه گزاران می گذارد.

میزان حق بیمه پرداختی در هر سال را مشخص کرده و ارزش بازخرید بیمه عمر در هر سال را معین می کند.

 

استعلام جدول محاسبه بیمه عمر

برای دریافت این جدول می توانید به نمایندگی های بیمه پارسیان مراجعه کرده و با گفتن اطلاعات شخصی مورد نیاز آن را از نمایندگی بیمه دریافت کنید.

این اطلاعات شامل سن، شغل، وضعیت سلامتی و جسمانی فرد و همچنین تعداد سال قرارداد بیمه، پوشش های درخواستی، حق بیمه و سرمایه فوت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.