عوامل موثر در جدول استعلام،پوشش،سود بیمه عمر البرز | بیمه برگ

بیمه عمر و سرمایه گذاری

خرید بیمه عمر به علت خدمات و پوشش هایی که به بیمه گزاران ارائه می دهد، روز به روز در حال افزایش است.

شرکت های بیمه عمر جدولی در اختیار بیمه گزاران قرار می دهند که بر اساس جدول مزبور متقاضی متوجه خدمات آن شرکت، نحوه پرداخت هزینه و سودها  در طول قرارداد بیمه عمر می شود.

در این مطلب جزییات جدول مزبور را بررسی می کنیم.

 

سود پرداختی شرکت بیمه البرز

شرکت های بیمه به اندوخته بیمه عمر بیمه گزاران خود دو نوع سود پرداخت می کنند، سود تضمینی که میزان آن بین تمام شرکت ها یکسان بوده و میزان آن را بیمه مرکزی مشخص می کند و سود مشارکت که بر اساس میزان حق بیمه پرداختی و میزان اندوخته بیمه عمر بیمه گزار به او پرداخت می شود.


 

بیمه عمر البرز

 

پوشش های بیمه عمر البرز

پوشش فوت عادی

اگر بیمه گزار در طول قرارداد بیمه فوت کند، سرمایه ای تا سقف 200 میلیون تومان به وراث یا افراد معین شده از طرف بیمه گزار پرداخت می شود.

پوشش فوت ناشی از حادثه

اگر بیمه گزار این پوشش را تهیه کرده باشد و در طول قرارداد بیمه به علت وقوع حادثه ای فوت کند، سرمایه فوت در اثر حادثه به وراث او پرداخت می شود که این سرمایه 3 برابر سرمایه فوت در حالت عادی و تا سقف 200 میلیون تومان است.

پوشش سرمایه از کار افتادگی

اگر بیمه گزار این پوشش را خریداری کرده باشد و در طول قرارداد بیمه دچار از کار افتادگی دائم و کامل شود، شرکت بیمه به او مبلغی را به عنوان سرمایه از کار افتادگی پرداخت می کند.

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه

با خرید این پوشش اگر بیمه گزار در طول قرارداد بیمه دچار از کار افتادگی شود به طوری که دیگر نتواند کار کند، شرکت بیمه حق بیمه های باقی مانده او را پرداخته و شخص از پرداخت حق بیمه تا پایان قرارداد معاف می شود.

 

بیمه عمر البرز

 

پوشش سرمایه بیماری های خاص

بیماری های خاص شامل سکته قلبی، سکته مغزی، پیوند اعضا اصلی بدن، سرطان و گرفتگی رگ های قلب می شود.

در طول قرارداد بیمه اگر شخص دچار یکی از این بیماری ها شود، شرکت بیمه البرز تا 3 برابر حق بیمه های پرداختی (تا سقف 20 میلیون تومان) هزینه درمان بیماری را می پردازد.


 

مخارج پزشکی ناشی از حادثه

اگر شخص بیمه گزار در طول قرارداد بیمه دچار حادثه شده و در بیمارستان بستری شود، شرکت بیمه 10% از سرمایه فوت (تا سقف 10 میلیون تومان) هزینه درمان بیمه گزار را می پردازد.

 

موارد موثر در جدول استعلام بیمه البرز

مدت بیمه نامه

مدت بیمه نامه ها معمولا بین 5 تا 30 سال تعیین می شود، هرچه این مدت طولانی تر باشد میزان سودی که به اندوخته بیمه گزار تعلق می گیرد افزایش می یابد.

پرداخت حق بیمه

زمان پرداخت حق بیمه با توجه به توانایی مالی بیمه گزار تعیین می شود. بیمه گزار می تواند به صورت سالانه، ماهانه، شش ماهه یا سه ماهه حق بیمه بپردازد.

برخی از شرکت ها مثل شرکت بیمه البرز، برای افرادی که سالانه حق بیمه پرداخت کنند 8 تا 10 درصد تخفیف در نظر می گیرند.

میزان حق بیمه نیز توسط بیمه گزار معین می شود، هر چه بیمه گزار حق بیمه بیشتری بپردازد سود دریافتی او افزایش می یابد.

 

بیمه عمر البرز

 

حق بیمه سالانه

سودهای بیمه عمر به صورت سالانه پرداخت می شوند، از این رو در شرکت بیمه البرز میزان حق بیمه پرداختی شخص در طول یک سال بسیار اهمیت دارد.

ضریب افزایش سالانه بیمه عمر

به علت تورم، بیمه گزار باید سالانه مبلغی را به سرمایه بیمه عمر خود اضافه کند، این مبلغ می تواند بین 5 تا 30 درصد به انتخاب خود بیمه گزار باشد.

افزایش سالانه حق بیمه

حق بیمه نیز به علت تورم باید سالانه افزایش یابد، این مقدار نیز توسط خود بیمه گزار تعیین می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.