مفهوم فرانشیز،حذف و مقدار آن در بیمه بدنه | بیمه برگ

بیمه بدنه

خرید بیمه بدنه

برای خرید بیمه بدنه  لازم است به شرکت های بیمه مراجعه و به خرید بیمه نامه و در صورت لزوم خرید پوشش های اضافی آن اقدام کنید.

اگر سطح پوشش انتخاب شده بیش از مقدار تعیین شده توسط شرکت های بیمه باشد، کارشناس بیمه، اتومبیل و لوازم فابریک و غیر فابریک آن را مورد بررسی قرار می دهد.

در نهایت اما این قیمت اتومبیل است که در تعیین نرخ بیمه بدنه نقش اساسی را ایفا می کند.

 

پرداخت خسارت

زمانی که خودرو بیمه شده دچار خسارت شود بیمه گزار می تواند با مدارک لازم به شرکت بیمه رجوع کرده و خسارت وارد شده به اتومبیل خود را دریافت کند.

پرداخت خسارت در مورد بیمه بدنه به این صورت است که شرکت بیمه فقط بخشی از خسارت بیمه گزار را پرداخت می کند و مقدار باقی مانده باید توسط خود بیمه گزار پرداخت شود که به آن فرانشیز بیمه گویند.


 

فرانشیز

 

فرانشیز بیمه

با توجه به آنچه در بالا گفته در بیمه بدنه بیمه گر تنها بخشی از خسارت را پرداخت می کند و پرداخت بخش دیگر به عهده بیمه گزار است که به آن فرانشیز بیمه بدنه گویند.

مقدار خسارت پرداختی شرکت بیمه ثابت نبوده و با توجه به فرد بیمه گزار، خودرو بیمه شده، شرکت بیمه و نوع خسارت ایجاد شده متفاوت است.

مقدار فرانشیز بیمه نیز ثابت نیست، به این صورت که شخص در اولین خسارت 10%، در دومین خسارت 20% و در سومین خسارت 30% از کل خسارت را به عنوان فرانشیز بیمه می پردازد.

اگر تعداد خسارات شخص زیاد شود، او باید دوباره حق بیمه بپردازد و بیمه نامه خود را تمدید کند.

ویژگی های فردی موثر بر خسارت پرداختی توسط شرکت بیمه عبارت هستند از سن راننده و سابقه او در رانندگی . برای مثال اگر در زمان تصادف سابقه رانندگی شخص کمتر از 3 سال یا سن او کمتر از 25 سال باشد، شرکت بیمه خسارت کمی را پرداخت می کند در نتیجه میزان فرانشیز در این مورد افزایش می یابد.

در این صورت فرانشیز بیمه در اولین خسارت 20%، در دومین خسارت 30% و در سومین خسارت 40% خواهد بود.

فرانشیز بیمه برای خودرو سرقت شده 20% است اما اگر حادثه کلی دیگری به غیر از سرقت رخ دهد فرانشیز آن 10% خواهد بود.

اگر بیمه گر تشخیص دهد که بیمه گزار به اندازه کافی از خودرو خود محافظت نکرده و به همین علت به خودرو او خسارت وارد شده است، خسارت کمی را به او می پردازد.

وقتی در هر بار ورود خسارت شرکت بیمه خسارت وارد شده را پرداخت می نماید از سرمایه بیمه گزار به همان میزان کسر می شود، بنابراین لازم است بیمه گزار پس از چند خسارت مبلغی را به عنوان حق بیمه برای جبران کسری سرمایه خود و تمدید قرارداد بیمه بپردازد.


 

حذف فرانشیز بیمه

یکی از پوشش های فرعی بیمه بدنه، پوشش فرانشیز است که شما می توانید این پوشش را در هنگام خرید بیمه بدنه با پرداخت مبلغی خریداری کنید.

داشتن این پوشش باعث می شود در زمان بروز حادثه شرکت بیمه خسارت ره به طور کامل پرداخت نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.