انواع تخفیفات بیمه بدنه،نحوه انتقال آن | بیمه برگ

بیمه بدنه

بیمه بدنه خسارات زیادی را پوشش می دهد که از آن جمله می توان به سرقت، آتش سوزی، پاشش مواد شیمیایی، واژگونی و سایر موارد اشاره کرد. یکی از مزیت های بیمه بدنه آن است که در زمان خسارت های کلی شرکت بیمه بیش از 80% خسارت وارده به اتومبیل را پرداخت می کند.

در جامعه ما متاسفانه مردم باور دارند که بیمه بدنه گران است لذا آن را تهیه نمی کنند اما باید گف بیمه بدنه گاهی از بیمه شخص ثالث هم ارزان تر بوده و دلیل این ارزانی عوامل متعدد موثر بر قیمت آن است. از آن طرف چون این بیمه نامه از طرف قانون اجباری اعلام نشده، بیمه مرکزی بر نرخ آن کمتر نظارت می کند و شرکت ها تا هر میزانی که بخواهند می توانند برای آن تخفیف در نظر گیرند.

 

تخفیف بیمه بدنه به طور کلی

هر سال بیمه مرکزی حداقل و حداکثر میزان بیمه بدنه هر خودرو را اعلام می کند. شرکت های بیمه با توجه به مبالغ اعلام شده می توانند مبلغی را به عنوان حق بیمه انتخاب کنند و بدون محدودیت برای آن تخفیف در نظر گیرند. اگر شرکتی حداقل مبلغ اعلام شده توسط بیمه مرکزی را انتخاب و تخفیف زیادی را هم برای آن در نظر گیرد مبلغ حق بیمه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

تخفیف بیمه بدنه نمایندگان شرکت بیمه

در صورتی که شرایط قرارداد بیمه برای شرکت بیمه سود آور باشد، نمایندگان در حدود اختیاراتی که دارند می توانند به بیمه گزار تخفیف دهند.


 

تخفیف های بیمه ای

 

تخفیف بیمه بدنه به صورت گروهی

برخی از شرکت های بیمه برای گروه های خاص تخفیفاتی را در نظر می گیرند، میزان این تخفیفات در شرکت های مختلف متفاوت است.

این گروه های خاص عبارت هستند از:

عضو هیئت های علمی

ایثارگران

خودروهایی که دارای پلاک منطقه آزاد هستند.

خودروهای صفر کیلومتر

خودروهایی که بیمه شخص ثالث خود را از همان شرکت تهیه کرده اند.

اشخاصی که بیمه عمر خود را از همان شرکت تهیه کرده اند.

اشخاصی که در بانک مربوط به شرکت بیمه حساب سپرده بلند مدت دارند.


 

تخفیف مقطعی

شرکت های بیمه در مناسبت های خاص مثل اعیاد، دهه فجر و... به صورت مقطعی برای بیمه بدنه خود تخفیفاتی را در نظر می گیرند که گاهی میزان آن تا 70% هم می رسد پس بهتر است در صورتی که تمایل به خرید بیمه بدنه دارید در این ایام با توجه به تخفیفات شرکت ها اقدام به خرید کنید.


 

تخفیف عدم خسارت

اگر شخص از زمان خرید بیمه بدنه از آن استفاده نکند به ازا هر سال استفاده نکردن از بیمه بدنه درصدی تخفیف به حق بیمه آن تعلق می گیرد.

 

سال های عدم استفاده

میزان تخفیف

سال اول

25%

سال دوم

35%

سال سوم

45%

سال چهارم

60%

 

اگر شخصی که دارای تخفیف عدم خسارت است از زمان پایان قرارداد بیمه تا 9 ماه قرارداد را تمدید نکند، تخفیف عدم خسارت او از بین می رود.

 

تخفیف بیمه شخص ثالث

گاهی برخی از شرکت ها برای کسانی که دارای تخفیف بیمه شخص ثالث هستند، تخفیف بیمه بدنه در نظر می گیرند. در این مورد هر شرکت روش و فرمول خاص خود را دارد. مثلا ممکن است شرکتی برای شخصی که هم دارای بیمه شخص ثالث هم دارای بیمه بدنه است، فقط تخفیف بیمه بدنه را در نظر گیرد یا با ضریب مشخصی هر دو تخفیف را در محاسبه قیمت نهایی حق بیمه در نظر گیرد.

 

 

130% تخفیف بیمه بدنه

ممکن است شرکت های بیمه برای متقاضیان خرید بیمه بیش از 100% تخفیف در نظر گیرند اما این به معنا نپرداختن حق بیمه توسط بیمه گذار نیست.

به عبارت دیگر فرض کنید شخص بیمه گذار 4 سال تخفیف عدم خسارت داشته و در عید غدیر اتومبیل خود را بیمه می کند. اگر فرض کنیم حق بیمه او 600,000 تومان است ابتدا به ازا تخفیف عدم خسارت 60% از حق بیمه کسر می کنیم که می شود 240,000 تومان سپس به مناسبت عید غدیر 50% دیگر تخفیف در نظر می گیریم که حق بیمه 120,000 تومان می شود. 110% تخفیف به این شخص تعلق گرفته است.

 

انتقال تخفیف بیمه بدنه

بیمه بدنه به شخص مالک تعلق دارد نه به خودرو او. بنابراین تخفیفات آن نیز برای خود مالک است و او می تواند این تخفیفات را به خودرو جدید یا به خودرو همسر خود منتقل کند.

اگر مالک خودرو بیمه بدنه را به خریدار منتقل کند، خریدار باید مبلغ تخفیف مالک اولیه را به شرکت بیمه بپردازد و برای خریدار تخفیف بیمه یکساله در نظر گرفته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.