بیمه عمر و سرمایه گذاری کودکان،تعریف،مزایا،پوشش | بیمه برگ

بیمه عمر و سرمایه گذاری

شاید افرادی که تا حدودی با بیمه عمر آشنایی دارند، گمان کنند که این بیمه فقط پوشش فوت، حوادث و بیماری ها را ارائه می دهد.

در حالی که این بیمه برای کودکان و نوجوانان هم کاربرد دارد و از جهت سرمایه گذاری برای آینده آنان بسیار مفید است.

 

بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست؟

بیمه عمر و سرمایه گذاری یکی از انواع بیمه عمر و پر طرفدار ترین نوع آن در کشور ما است.

در بیمه عمر و سرمایه گذاری شخص بیمه گزار به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه یا یکساله مبلغی رو به شرکت بیمه پرداخت کرده و این شرکت هم در پایان هر سال با توجه به اندوخته بیمه عمر به آن سود مشارکت و سود تضمینی می پردازد.

در طول قرارداد بیمه نیز اگر شخص پوشش های اضافی را تهیه کرده باشد، شرکت بیمه در صورت نیاز هزینه های مربوط به آن پوشش ها را نیز می پردازد، در نهایت شرکت بیمه اندوخته بیمه عمر و سودهای متعلق به آن را در پایان قرارداد به بیمه گزار پرداخت می کند.


 

بیمه عمر کودکان

 

بیمه عمر کودکان

شرایط بیمه عمر کودکان و نوجوانان مثل شرایط بیمه عمر بزرگسالان است با این تفاوت که در بیمه عمر کودکان تاکید اصلی بر روی سرمایه گذاری برای آینده است.

بیمه عمر کودکان برای تامین نیازهای آنان در آینده تنظیم می شود، بنابراین معمولا مدت زمان آن بیشتر از 15 سال تنظیم می شود تا سود بیشتری به بیمه گزار تعلق گیرد.

 

پوشش های بیمه عمر کودکان

پوشش سرمایه فوت عادی

اگر بیمه گزار در طول قرارداد بیمه فوت کند، به اندازه 35 برابر حق بیمه پرداختی او به وراثش سرمایه فوت تعلق می گیرد.

پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه

اگر بیمه گزار در اثر حادثه ای فوت کند، وراث او علاوه بر سرمایه فوت مبلغی را هم به عنوان سرمایه فوت در اثر حادثه دریافت می کنند.

پوشش نقص عضو و از کار افتادگی

این پوشش از سن 18 سالگی بیمه گزار آغاز می شود، اگر از این سن تا پایان قرارداد بیمه، بیمه گزار دچار از کار افتادگی شود، شرکت بیمه تا 100% سرمایه فوت به او خسارت پرداخت می کند.

پوشش مستمری از کار افتادگی

این پوشش از سن 18 سالگی به بیمه گزار ارائه می شود و در صورتی که شخص در طول قرارداد بیمه از کار افتاده شود، می تواند از پوشش مستمری آن استفاده کند که میزان این پوشش 3 برابر حق بیمه پرداختی فرد است.

پوشش سرمایه امراض خاص

اگر بیمه گزار در طول قرارداد بیمه دچار یکی از بیماری های خاص از جمله سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، پیوند اعضا اصلی، گرفتگی رگ های خونی شود. شرکت بیمه ایران تا 25% سرمایه فوت را برای درمان آن شخص هزینه می کند و همچنین این شرکت تا 50% از سرمایه فوت را برای بیماری سرطان می پردازد.

پوشش سرمایه هزینه های پزشکی

اگر در طول قرارداد بیمه، بیمه گزار به علت وقوع حادثه ای دچار صدمه شده و در بیمارستان بستری شود، شرکت بیمه هزینه های مربوط به درمان او را می پردازد.

 

بیمه عمر کودکان

 

مزایا بیمه عمر کودکان ایران

استفاده از سود بیمه عمر

یکی از مزایا بیمه عمر کودکان که در واقع بین تمام بیمه های عمر مشترک است تعلق سود بیمه ای به اندوخته بیمه گزار است. که هر سال بر اساس میزان اندوخته بیمه گزار سودی به آن پرداخت می شود.

استفاده از وام بیمه عمر

در شرکت بیمه ایران دو سال پس از قرارداد بیمه ، بیمه گزار می تواند تا 90% از اندوخته بیمه ای خود را وام بگیرد.

اگر بیمه گزار در سال آخر زندگی خود بوده باشد، می تواند 25% از سرمایه فوت خود را دریافت کند.


 

توصیه خرید بیمه عمر کودکان

اگر قصد خرید بیمه عمر برای کودکان خود را دارید بهتر است از خرید پوشش های اضافی خودداری کنید، چرا که هرچه پوشش های اضافی کمتری خریداری شود، سود بیشتری به اندوخته بیمه فرد تعلق می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.