خرید بیمه آتش سوزی ملک اجاره،تجاری،پرداخت خسارت | بیمه برگ

بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی در کشور ما تقریبا ناشناخته مانده و افراد آن را یک کالا لوکس فرض می کنند که توان خریدش را ندارند.

در حالیکه این بیمه با وجود خدمات زیادی که ارائه می دهد، حق بیمه بسیار ناچیزی دارد تا افراد از هر قشری بتوانند از آن استفاده کنند. برای مثال شما می توانید برای آپارتمان 100 متری خود بیمه آتش سوزی را با حق بیمه ماهانه 20 هزار تومان تهیه کنید، علاوه بر آن می توانید با پرداخت مبلغ 15 هزار تومان پوشش اضافی زلزله یا سرقت را نیز خریداری کنید.

 

خرید بیمه آتش سوزی ملک اجاره ای

در شهر های بزرگ مثل تهران که اکثر ساکنین آن اجاره نشین هستند، خرید این بیمه وظیفه کیست؟

با توجه به قانون و عرف جامعه، مستاجر باید ملک را همانطور که تحویل گرفته، سالم تحویل دهد و مستاجر نسبت به خساراتی که در طول قرارداد بیمه به ملک وارد می شود، مسئول است.

با این تفاسیر بین مستاجر و مالک، مستاجر وظیفه خرید بیمه آتش سوزی را دارد. چرا که با وجود این بیمه، تمام خسارات ملک را شرکت بیمه جبران می کند.

علاوه بر آن مستاجر می تواند پوشش سرقت یا ترکیدگی لوله را نیز تهیه کند و در این صورت اثاث منزل نیز تحت این پوشش قرار می گیرند.

گاهی به ملک اجاره ای خساراتی وارد می شود که مستاجر در آنها هیچ دخالتی ندارد، در این صورت اگر مستاجر نخواهد از بیمه خود استفاده کند، مالک باید خسارت ملک را بپردازد.


 

بیمه آتش سوزی مستاجر یا مالک

 

پرداخت خسارت

سوالی که در اینجا ممکن است برای افراد ایجاد شود این است که شرکت بیمه خسارات را به چه کسی پرداخت می کند؟

شرکت بیمه خسارات را به بیمه گزار یا همان مستاجر می پردازد.


 

بیمه ساختمان های تجاری

طبق قانون هیئت مدیره ساختمان های تجاری و بزرگی که بیش از 10 واحد دارند باید ساختمان را بیمه کنند، البته این بیمه فقط نسبت به قسمت های مشاع مثل راه پله و پارکینگ اعمال می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.