بیمه بدنه خودرو صفر،مراحل،مدارک،صدور،تمدید،خرید | بیمه برگ

بیمه بدنه

با توجه به افزایش روز افزون خودروها در خیابان میزان تصادفات شهری نیز افزایش می یابد و اهمیت خرید بیمه بدنه چند برابر می شود خصوصا برای کسانی که خودرو صفر خریده و نگران جبران صدمات احتمالی هستند.

 

چه خودرویی صفر محسوب می شود؟

خودرویی که از شرکت تولید کننده به طور مستقیم خریداری شود یا خودرویی که از نمایشگاه خریداری شده و کمتر از 500 کیلومتر کار کرده باشد، خودرو صفر محسوب می شود.

البته شرکت های بیمه برای تعیین خودرو صفر ملاک های خاص خود را دارند، برای شرکت های بیمه میزان کارکرد اتومبییل، زمان تولید، شماره گذاری یا پلاک کردن آن اهمیت داشته و بر این اساس خودرو صفر را مشخص می کنند. مثلا شرکت های بیمه خودرویی که بیش از 3 ماه از تاریخ پلاک کردن یا بیش از یک سال از تاریخ تولید آن گذشته باشد، همچنین خودرویی را که بیش از 1000 کیلومتر کار کرده باشد صفر محسوب نمی کنند.

 

بیمه بدنه خودرو صفر

 

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه در زمان وقوع خطرات تحت پوشش مقدار زیادی از خسارت وارد شده به مورد بیمه را پرداخت می کند.

اگر خسارت وارد شده به مورد بیمه ناشی از تصادفی باشد که بیمه گزار در آن مقصر نیست، خسارت او باید از طرف شرکت بیمه شخص ثالث راننده مقصر پرداخت شود.

بیمه بدنه دو دسته از خطرات را تحت پوشش قرار می دهد خطرات اصلی که شامل حادثه، آتش سوزی و سرقت است، خطرات فرعی که شامل شکست شیشه، نوسانات بازار، سرقت جزیی، ترانزیت و غیره است که بیمه گزار می تواند هر یک از آنها را با توجه به نیازهایش با پرداخت مبلغ اضافی خریداری کند.

البته همانطور که گفته شد با وجود این که شرکت بیمه خسارت شخص را به شکل قابل توجهی جبران می کند، بخشی از خسارت به عنوان فرانشیز بر عهده خود بیمه گزار است.


 

راه های خرید بیمه بدنه خودرو صفر

برخی از شرکت های تولید خودرو برای جذب مشتریان با شرکت های بیمه قرارداد بسته و همراه خودرو صفر بیمه بدنه ای هم به مدت یکسال ارائه می کنند که البته اگر خریدار از این شرکت بیمه رضایت نداشته باشد می تواند برای سال بعد بیمه بدنه اش را در شرکت دیگری تمدید کند.

شرکت ایران خودرو به همراه خودروهای خود کارت طلایی به مشتریان تقدیم می کند که این کارت ها خدماتی مثل خدمات بیمه بدنه ارائه می دهند و خریدار را از تهیه بیمه بدنه تا یک سال معاف می کنند.

اگر هم شرکت تولید کننده بیمه بدنه ای ارائه ندهد، شخص خریدار می تواند به شرکت مورد نظر خود مراجعه و بیمه بدنه مورد نظر خود را تهیه کند.


 

مدارک لازم برای خرید بیمه بدنه خودرو صفر

اگر برای اولین بار قصد خرید بیمه بدنه دارید چه خودرو شما صفر باشد چه کار کرده، تنها مدرک مورد نیاز شما کارت ماشین است.

اگر خودرو صفر هنوز شمار گذاری و پلاک نشده باشد، با استفاده از کارت سبز  خودرو می توانید به نماینده شرکت بیمه مورد نظر خود مراجعه کرده و اقدام به خرید بیمه بدنه کنید.

در این زمان شرکت بیمه پوشش سرقت کلی را ارائه نمی دهد، باید پس از پلاک کردن خودرو، کارت ماشین را به شرکت بیمه ارائه دهید تا الحاقیه پوشش سرقت کلی برای خودرو شما صادر شود.

 

بیمه بدنه خودرو صفر

 

صدور بیمه بدنه خودرو

برای صدور بیمه بدنه، قیمت خودرو اهمیت دارد، اگر قیمت خودرو از حد مشخص شده توسط شرکت بیمه کمتر باشد، کافی است مالک خودرو از جهات مختلف از خودرو عکس گرفته و به شرکت بیمه ارائه دهد تا شرکت با این عکس ها از سلامت خودرو مطمئن شود.

اما اگر قیمت خودرو از میزان مشخص شده بیشتر باشد، کارشناس خودرو باید حتما در محل حاضر شده و خودرو را بررسی نماید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کند. از زمان بازرسی خودرو حداکثر ظرف 24 ساعت بیمه نامه صادر می شود.

زمان شروع بیمه نامه نیز از بامداد روزی که بیمه خریداری شده است شروع می شود.

 

تمدید بیمه بدنه

اگر قبل از پایان اعتبار بیمه نامه خود اقدام به تمدید آن کنید، بدون بررسی کارشناس، بیمه نامه جدید برای خودرو شما صادر می شود اما اگر حتی یک روز از پایان بیمه نامه قبلی شما گذشته باشد حتما باید کارشناس خودروتان را بررسی کند تا بیمه نامه برای آن صادر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.