بهترین بیمه شخص ثالث،رتبه بندی،رضایت مردم،استعلام | بیمه برگ

خرید بیمه ثالث اجباری بوده و تمام افرادی که مالک خودرو هستند باید این بیمه نامه را تهیه کنند. از این رو تمامی شرکت های بیمه ای خدمات مربوط به بیمه شخص ثالث را ارائه می دهند.

با وجودی که نرخ این نوع بیمه توسط بیمه مرکزی مشخص شده و شرکت های بیمه طبق قانون خسارت بیمه گزار را جبران می کنند اما تفاوت هایی در ارائه خدمات شرکت های بیمه وجود دارد. ما در این مطلب سعی داریم شما را با این تفاوت ها آشنا کنیم تا بهترین شرکت بیمه را انتخاب کنید.

جبران خسارت

بر اساس قرارداد بیمه شخص ثالث، در صورت بروز خسارت، شرکت بیمه مسئول جبران خسارت شخص ثالث زیاندیده خواهد بود.

میزان دیه شخص ثالث هر ساله توسط قوه قضاییه تعیین و حداقل و حداکثر پوشش مالی را نیز بیمه مرکزی معین می کند. حداقل مقدار پوشش بیمه در سال 97، 7,700,000 تومان و حداکثر پوشش 30 میلیون تومان است.

دیه ی انسان کامل در ماه های حرام در سال 97، 308 میلیون تومان معین شده است.

بیمه گزاران با توجه به مبلغی که برای پوشش خسارات مالی انتخاب می کنند حق بیمه را می پردازند.

اگر بیمه گزار حداقل پوشش را انتخاب کند، در صورت وقوع حادثه شرکت بیمه به میزان 7700 هزار تومان خسارت را جبران می کند و اگر خسارت بیش از این مقدار باشد مقدار باقی مانده توسط خود شخص بیمه گزار پرداخت می شود.

بنا براین ما به بیمه گزاران توصیه می کنیم، پوشش بیمه ای بیشتری را انتخاب کنند. تفاوت قیمت بیمه برای پوشش حداقل و حداکثر بسیار ناچیز بوده و با پرداخت 100 هزارتومان بیشتر شما می توانید از پوشش حداکثر استفاده کنید.

 

بهترین بیمه شخص ثالث کدام است

 

مدت اعتبار

یکی دیگر از مواردی که باعث تفاوت شرکت های بیمه ای می شود مدت اعتبار قرارداد این شرکت ها است.

برخی از شرکت ها قرارداد های بیمه ای ششماهه یا یک ساله ارائه می کنند، اما برخی دیگر از شرکت ها قرارداد بیمه را به صورت روزشمار، ماهانه یا سالانه منعقد می کنند.

بیمه گزار با توجه به مدتی که برای قرارداد بیمه در نظر دارد می تواند شرکت بیمه ای مورد نظر خود را انتخاب کند.

توجه داشته باشید که هر چه مدت بیمه نامه کمتر باشد هزینه آن به نسبت بیشتر می شود و بیمه نامه یکساله از نظر قیمت به صرفه تر است.

تخفیف های شرکت بیمه

بیمه مرکزی پس از تعیین میزان پوشش مالی خسارت ها، اجازه تخفیف تا سقف 2/5 درصد را به آنها می دهد تا با ارائه تخفیف، بتوانند رضایت مشتریان خود را جلب کنند.

تمامی شرکت های بیمه به جز شرکت بیمه ایران از این تخفیفات استفاده می کنند، به همین علت است که قیمت بیمه ایران از قیمت بیمه سایر شرکت ها بالاتر است.

رتبه رضایت مندی

پس از بررسی قیمت های بیمه ثالث شرکت ها، باید به میزان رضایت مشتریان آنها توجه شود.

رتبه رضایت مندی شرکت های بیمه براساس میزان رضایت از پاسخگویی، دانش کارکنان، نحوه ارتباط با مشتری و مواردی از این قبیل تعیین می شود. هرچه شرکتی بتواند رضایت مشتریان خود را بیشتر جلب کند، رتبه رضایتمندی او بالاتر است.

شرکت های بیمه باید در زمان خرید بیمه نامه و همچنین در زمان بروز حادثه و پرداخت خسارت، به مشتریان خود بهترین خدمات را ارائه دهند تا آنها با آگاهی لازم بیمه مورد نظر خود را انتخاب کنند و همچنین در زمان بروز حادثه باید خسارت زیاندیده فورا پرداخت شود و بیمه گزار برای جبران خسارت دچار دردسر نشود.

 

بهترین بیمه ثالث کدام است

 

نرخ شکایت مشتریان

مورد دیگری که باید در انتخاب شرکت بیمه مناسب به آن توجه شود، میزان شکایت مشتریان است.

شرکت بیمه ای که شکایات زیادی را در طول سال دریافت می کند، نتوانسته رضایت مشتریان خود را کسب کند، بنابراین این شرکت، شرکت مناسبی نخواهد بود.

بیمه مرکزی هر سال شرکت ها را از جهت میزان رضایتمندی و میزان شکایت مشتریان رتبه بندی می کند، که شما می توانید با استفاده از این اطلاعات شرکت بیمه ای مناسب خود را انتخاب کنید.

سهم از بازار

یکی از موارد دیگری که باید در زمان خرید بیمه شخص ثالث به آن توجه کرد سهم شرکت بیمه ای از بازار است. وقتی شرکتی بتواند در بین سایر رقبا سهم بالاتری از بازار را به خود اختصاص دهد به این معنا است که خدمات بهتری را ارائه داده است، مثلا شرکت بیمه ایران 32% از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

توانایی مالی

توانایی مالی شرکت ها، قدرت آنها در پرداخت خسارات های سنگین را نشان می دهد.

بیمه مرکزی شرکت های بیمه را به 5 سطح تقسیم کرده و آنها را از نظر توانایی مالی در این سطح ها جایگزین می کند. شرکت هایی که در سطح های پایین تر قرار دارند، از توانایی مالی بیشتری برخوردارند.

پرداخت خسارت سیار

مراکز پرداخت خسارت سیار به این معنا است که اگر شما دچار حادثه شوید نمایندگان شرکت های بیمه در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شده و میزان خسارت شما را تخمین زده و پرداخت می کنند.

برخی از شرکت های بیمه مثل شرکت بیمه ایرانیان دارای مراکز پرداخت خسارت سیار هستند.

برخی دیگر از شرکت های بیمه مثل بیمه پاسارگاد، رازی، آسیا، سرمد، نوین، آسماری، البرز و حافظ با شرکت سامان نگار ایرانیان که یک شرکت ارزیاب خسارت است قراردادی را منعقد کرده اند. کارشناسان این شرکت در زمان وقوع حادثه در محل حادثه حاضر شده و میزان خسارت را تخمین می زنند، سپس این خسارت توسط شرکت های مزبور به زیاندیده پرداخت می شود.

بیمه شخص ثالث

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.